Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vet noen hvor bagasjerom-sensoren er?

Startet av oto, søndag 05. november 2023, klokken 12:25

« forrige - neste »

oto

Hei folkens,
Xen vår tror bakluka er åpen også når den ikke er det. Noen som vet hvor sensoren(e) sitter og hva slag sensor(er) det er? Evt andre tips?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

geear

Sjekket epc.tesla.com? Exploded views i delekataloger er ofte en god start. Tipper det sitter i låsemekanismen, at det er den som ikke melder tilbake låst-status.

oto

Takk, topp, det kjente jeg ikke til. Ser ut til å være tre pinch-sensorer, klemsensorer antar jeg, noe jeg trodde bare vingedørene hadde. Ser ingen "open/close sensor", men det er kanskje pinch-sensorene som brukes til det.
La plutselig merke til at jeg ikke får hevet bilen, forresten. Det er kun "lav" og "Svært lav" som er hvite på skjermen, de tre høyeste valgene er grået ut. Skrekk og gru, kan det tyde på feil på luftfjæringen, som flere av oss med 5-6 år gammel bil frykter, eller kan jeg håpe på at det er kontinuerlig åpen bakluke som trigger disabling av høyere fjæringsnivå?  :-\
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

oto

Takk til Sjokomelk, til nytte for eventuelle andre med samme problem kan jeg bekrefte at det stemte, jeg kjøpte ny åpningsmekanisme (kloa nederst i luka som griper rundt bolten)  og ganske greit monterte den selv, så var det fikset.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA