Enyaq og seter

Startet av Boikott My Ass, lør 04. nov 2023, kl. 11:49

« forrige - neste »

Boikott My Ass

Hva er de beste setene i Enyaq? Ser det er flere valg;

- ecoSuite
- Lodge
- Loft
- Lounge
- Suite
- RS/Sportline
- L&K Suite

Så hvilke av disse setene er best?
Bmw 530i G30

Bigdrago

Subjektivt.
På sportline får du ikke helskinn men det gjør du på ikke-sportline. Valget mitt var enkelt: sort helskinn
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

i3/RSiV

Jeg har RS, elektrisk justering med minne og massasje. Veldig gode seter, du sitter støpt i setet med god sidestøtte og lang rygg med støtte hele veien oppover.

Rusalka

Valgte selv helskinn (Suite) pga. liker rett og slett å sitte i skinn OG hater å få flekker på tekstil...(vi drikker mye kaffe...) Ellers er nok dette noe av det mest subjektive når en kjøper ny bil ...

Superman

Jeg foretrekker også skinn. Har brunt EcoSuite interiør, berre lekkert. Garvet med olivenolje-ekstrakt. Overraskende behagelig å sitte i. Jeg hadde ventet at det ble litt klamt om sommeren, men har faktisk knapp merket noe til dette i min Enyaq. I en halvt år gammel Tesla Model Y jeg har kjørt en god del i høst merker jeg mye fortere at det blir klamt i ryggen og kjenner den litt sure svettelukten som etterhvert kommer, også når det ikke er særlig varmt ute. Forøvrig blir skinn fort litt kaldere å sette seg ned i om vinteren uten forvarming. Men ulempen med skinnseter oppveies definitivt av mindre støv og skitt som setter seg, og gir et MYE enklere renhold. Jeg har tidligere stort sett kjøpt bruktbiler med tekstil-seter, og når disse har dradd på årene har de vært vanskelige å holde rene og pene. Jeg har ikke hatt for vane å skifte bil så ofte...

Selv om jeg har brunt EcoSuite-interiør som jeg er veldig fornøyd med, synes jeg det lekreste Enyaq-interiøret er L&K Suite Beige - som det står også skal være ventilerte seter. L&K 80x-versjonen er litt mer eksklusiv og dyrere i utgangspunktet, selv om mye av den økte prisen får man igjen i form av mer utstyr inkludert som standard, og også litt lavere pristillegg på ytterligere utstyr (i hvert fall for noe av dette). Men så er det for tiden gode rabatter for ordinær 80x, noe som akkurat nå nok gjør at denne differansen er større enn det den normalt ville vært.

Ellers er vel setesmaken som baken, så hva vet jeg - Jeg er jo Supernullet  :D ::) 8)
2022  ŠKODA ENYAQ iV 80x  -  SUV-versjon
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

Egil S

Har RS med Suite, vi hadde bare to valg.
Svart skinn med grå sømmer, eller tekstil/microfiber med grønne sømmer.

Jeg ville helst hatt microfiber etter rundt 20 år med skinn i diverse biler, men siden jeg ikke ville ha grønne sømmer ble det skinn.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

EriTom

Har standard Sportline mikrofiber interiør i mine to biler og får RS mikrofiber i den nye. Grønne sømmer er flott i mine øyne :-) Itillegg får man mykt mikrofiber på dash
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Egil S

Sitat fra: EriTom på ons 08. nov 2023, kl. 07:15Grønne sømmer er flott i mine øyne :-)

Det kommer litt an på eksteriør fargen, min røde bil passer ikke grønne sømmer i mine øyne.
På en svart, grå, hvit og mamba green bil så fungerer det.

På rød, blå og orange passer det ikke like godt.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA