Race blue

Startet av eivindb, lørdag 21. oktober 2023, klokken 18:20

« forrige - neste »

eivindb

Dere som har bilen i race blue: Er dette en farge dere har gått lei av etter noen år, eller liker dere den den dag i dag?
Audi Q4 50 Quattro - Solgt
Skoda Enyaq 85x L&K - Solgt
VW ID7 Tourer

Superman

Sitat fra: eivindb på lørdag 21. oktober 2023, klokken 18:20Dere som har bilen i race blue: Er dette en farge dere har gått lei av etter noen år, eller liker dere den den dag i dag?
Jeg synes Race Blue Metallic er den desidert fineste fargen som er tilgjengelig. Fargen blir bare finere og finere etterhvert som tiden går. Har hatt bilen i drøye 14 måneder nå. Fargen ser litt forskjellig ut i ulikt lys og ulike solforhold, men aldri kjedelig. Fra den litt skarpere blåfargen i godt sollys, til mørkere blågrå farge når det er litt mørkere dagslys ute. Metallic-effekten kommer særlig godt frem i sollys. Jeg tror ikke jeg kommer til å bli lei, nei. Alle rundt meg skryter også hemningsløst av fargen.

Før dette har jeg hatt 3 biler med mørk grå farge. Nøytralt, men kjedelig. Og 80% av alle biler der ute er enten grå, svarte eller hvite.

Jeg bestilte først mørk grå bil, Quartz Grey Metallic, ved bestilling i 2020. Forløperen til Graphic Grey Metallic. Men jeg skiftet til Race Blue Metallic etter å ha sett flere av disse hos forhandler og ute på veien, og prøvekjørt en av forhandlerens biler men denne fargen. Egentlig var favorittfargen på forhånd Lava Blue Metallic, som bl.a. man kan få med Kodiaq, en mye mørkere, dypere og "dempet" blåfarge. Men nå er jeg glad jeg valgte Race Blue Metallic, jeg ville ikke byttet. Jeg er faktisk glad for at Lava Blue Metallic ikke var i sortimentet til Enyaq, for da hadde jeg nok valgt den i stedet.
2022  ŠKODA ENYAQ iV 80x  -  SUV-versjon
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

VoltWay

Etter ett år er jeg fremdeles glad i Race Blue. Skulle jeg kjøpt på nytt hadde kanskje rød blitt vurdert. Hadde vært morro med Mamba Green, men den er kun på RS.

Egil S

Jeg bestilte en Race Blue først, sto å så på disse fargekulene i butikken.
Hadde lyst på en rød, men rødfargen på den kula så ikke bra ut.
Men så kom det en rød sportline inn i butikken noen uker etterpå, den fargen var overhode ikke som på fargekulen.
Da byttet jeg farge til Velvet Red.

Men Race Blue var det helt klare andrevalget.

Mamba Green er kul, men den var jeg redd for å lei av etter to-tre måneder.

Har hatt litt forskjellig opp gjennom årene, mest svarte og blå biler, men siden 2019 har jeg hatt 3 røde biler.
Kjøper nok ikke svart bil igjen, kanskje en mørk grå, men rød, blå eller hvit mest sannsynlig.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

EriTom

Har en moon white og en Phoenix Orange Sportline nå. Skal bytte monn white bilen i en race blue RS SUV (kommer i januar/februar)
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

eivindb

Takk for svar alle! Det ble en Race Blue 85X L&K. Leveres i slutten av januar  :D
Audi Q4 50 Quattro - Solgt
Skoda Enyaq 85x L&K - Solgt
VW ID7 Tourer

Superman

Sitat fra: eivindb på fredag 27. oktober 2023, klokken 16:27Takk for svar alle! Det ble en Race Blue 85X L&K. Leveres i slutten av januar  :D
:+1:  :+1:  :+1:
2022  ŠKODA ENYAQ iV 80x  -  SUV-versjon
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA