Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen andre som har mye feil med bilen?

Startet av EmilJ, fredag 20. oktober 2023, klokken 16:42

« forrige - neste »

EmilJ

Jeg har hatt en EQB siden november i fjor, og den har vært inne på verkstedet uendelig mange ganger for ulike feil.

- Bremseassistenten ( byttet kamera, og diverse deler, fortsatt uavklart )
- Feil på drivverket ( uavklart )
- Feil med kjølevæskesystemet ( byttet defekt ventil )
- Feil med bremser ( uavklart )
- Feil med høytalere ( uavklart )
- Feil med MBUX ( byttet 1 gang, feilen består )
- Feil med HUD ( byttet )
- Ujevnt gasspådrag ( uavklart )
- Støt fra bilens håndtak ( uavklart )
- Avbryter lading med 'kommunikasjonsfeil' ( uavklart )

Er det andre som har mye feil med EQB'en sin?

Dette er tredje Mercedesen min, og biler fra Audi og BMW før. Men har aldri opplevd en bil som står mer på verksted enn som kjører på veien.

Er kvaliteten på Mercedes på vei nedover?

egleh

nei det er motsatt opplevelse, høres ut som du har vært særdeles uheldig. hatt den i snart ett år 12000km, ingen problem så langt, i forhold til forrige bil fra peugeot har den vært dønn solid.

Han Jøran

Jeg har ikke hatt store problemer med min bil. Fikk også min i november 2022. Det kom en merkelig feilmelding for litt siden, og siden den gjaldt høyvoltsbatteriet tok de bilen inn. Men, der var ingen feil og Tyskland kunne heller ikke forstå hva det skulle være. De oppdaterte den software som var og siden ikke sett meldingen. Som han sa: det er jo mer en datamaskin du kjører rundt i nå.

I dag får jeg ikke opp ladeluken. Den bare vil ikke. De tilbø seg å sende folk inn, men jeg skal samme vei i morgen, så stikker innom Mercedes da. Har lest her inne at på EQC er det visstnok en ikke uvanlig feil.

Ellers så er jeg svært fornøyd med bilen. Jeg pleier være litt skeptisk og sånn, men her har det gått på skinner :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA