Lading av leie-Tesla

Startet av Heimdal-eGolf, tirsdag 17. oktober 2023, klokken 10:09

« forrige - neste »

Heimdal-eGolf

Hei

Jeg kjører Tesla og har nå leid en Model3 ifbm en reise fra Hertz i Frankriket. Kan jeg betale for SC lading selv ved å legge leiebilen inn i profilen min? Regner med Hertz har et pent påslag om regningen går til de...

Takker :)
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

geear

Tror den vil starte lading av seg selv når du plugger i - og at du må plugge i før du får startet lading av "annet merke", men er det ikke bare å prøve å aktivere lading via app på en gitt stall før du har plugget i?

RJK

Sitat fra: Heimdal-eGolf på tirsdag 17. oktober 2023, klokken 10:09Hei

Jeg kjører Tesla og har nå leid en Model3 ifbm en reise fra Hertz i Frankriket. Kan jeg betale for SC lading selv ved å legge leiebilen inn i profilen min? Regner med Hertz har et pent påslag om regningen går til de...

Takker :)
Mener å ha lest at det går, men da viktig å fjerne bil fra appen og din profil fra bilen, så du ikke plutselig fortsetter med å betale for andre sin lading.

Men leier de ut en Tesla, så bør vel leiebilfirmaet stå inne med sin kontakt for bilen, og så får du regninga, ev. med et lite gebyr for jobben med fakturaen, men at du ellers betaler hva du faktisk har ladet for.

På samme måte forventer jeg nesten at de og utstyrer bilen med brikke, om det er noe annet enn Tesla, for å trekke summen fra kortet i ettertid/ved tilbakelevering.

Egentlig akkurat på samme måte som for bompenger, bortsett fra at der har staten bestemt at de og skal slenge MVA på avgiften. Og så hører man jo og at enkelte firmaer ikke gir EV-rabatten videre til kunden, men priser ut fra passering uten noen rabatter.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Heimdal-eGolf

Takk for svar. Får se hva Hertz tilbyr når jeg henter bilen i morgen.
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

Moas

litt off topic, men..sjekk om Hertz bruker tm3 rwd lr...disse går bare hos leiebilfirmaer :)
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

tholme

Hertz USA sine sider sier de ikke tar noe ekstra, men belaster kredittkortet ditt direkte. Forhåpentligvis har de det samme i Europa.

Sitat fra: HertzDoes Hertz charge a premium for me to charge at a Tesla Supercharger?
No – whatever charges you incur at Tesla's network charging station, we pass through directly to the credit card you used to rent your EV. We do not charge any additional fees beyond what Tesla charges outright.
https://www.hertz.com/us/en/vehicles/tesla/faq/charging-tesla-models

Andrewas

Leide Tesla i Sør-Korea. Der var all lading inkludert. Både Tesla sine superchargere og alle de øvrige hvor myndighetene har innført en felles betalingsløsning (fikk med et kort fra Lotte rent-a-car som skulle brukes på "alle de andre"). Å få de andre enn superchargers til å virke lyktes vi aldri med så det ble med Teslas superchargere. Vi kjørte noe over 150mil.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA