Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model Y - bestilling og levering fjerde kvartal 2023

Startet av Mobystar, mandag 09. oktober 2023, klokken 11:54

« forrige - neste »

Mobystar

Flere som venter på bil nå i oktober/november? Har selv bestilt TMY RWD hvit/sort interiør den 30. august.
Har estimert lev 15. okt - 6. nov i Trondheim. Har ikke fått VIN enda. Noen som vet om levering kun er med båt eller kommer det biler med annen transport også fra f.eks. Drammen? Vet det var en båt i Trondheim i midten av september, men hvor ofte de sender båt hit har jeg ingen anelse om.

Jimnordb

Bestilte en MY RWD 30. September. Fått levering est. levering: 27 Oktober - 18 November. Ingen VIN ennå.

l1th1um

Eg bestilte TMY LR med svart eksteriør og interiør 30. september med levering til Bergen eller Førde (om de får opp utlevering der i tide innen bilen kjem til Norge). Estimert levering mellom 21 oktober og 12 november. Har ikkje fått tildelt VIN enda eg heller.

itje

EDIT: endret farge valg fra QuickSilver til Deep Blue Met. plus endret est. delivery.

Bestilt TMY RWD Deep Blue Metallic
Estimated Delivery: October 27 - November 11

Ingen gevinst i VIN lotteriet enda
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Robinf

Bestilte YP, sort 10 sep. Levering flyttet endel ganger. Fikk vin 21 sep.
Siste est er 16-26okt.

Mobystar

Sitat fra: Mobystar på mandag 09. oktober 2023, klokken 11:54Flere som venter på bil nå i oktober/november? Har selv bestilt TMY RWD hvit/sort interiør den 30. august.
Har estimert lev 15. okt - 6. nov i Trondheim. Har ikke fått VIN enda. Noen som vet om levering kun er med båt eller kommer det biler med annen transport også fra f.eks. Drammen? Vet det var en båt i Trondheim i midten av september, men hvor ofte de sender båt hit har jeg ingen anelse om.

Da ble estimert levering oppdatert til 19-30 oktober

Alvoo

Bestilt MYP i august. Fikk VIN i starten av oktober, EST 26okt-9Nov. Utlevering i Bodø. Snakket med Tesla i går, de mente at bilen ikke var kommet på båt, men at jeg kunne forvente utlevering 30-31. oktober.

itje

Fikk final invoice i mine dokumenter på tesla konto, står leveringsdato 27.okt.
Pleier dette å stemme med virkeligheten?
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Electric cars in Norway

Sitat fra: itje på onsdag 11. oktober 2023, klokken 16:57Fikk final invoice i mine dokumenter på tesla konto, står leveringsdato 27.okt.
Det sikreste er å se om det er enten rett før eller lengre før/i nærheten av da Elon skal rapportere Q res på Nasse...🤣. 

#humor #elontime

Robinf

Sitat fra: itje på onsdag 11. oktober 2023, klokken 16:57Fikk final invoice i mine dokumenter på tesla konto, står leveringsdato 27.okt.

Ikke lagt merke til dette dokumentet jeg.
Men på mitt står kilometerstand, og leveringsdato 6 oktober.

Ikke sett snurten til noen bil jeg hvertfall..

Jimnordb

Sitat fra: Robinf på onsdag 11. oktober 2023, klokken 19:06

Burde nok ringe Tesla da

Robinf

Sitat fra: Jimnordb på onsdag 11. oktober 2023, klokken 20:13

Burde nok ringe Tesla da

Det er gjort. Og det hjalp ingenting. Ingenting kommer til drammen så lenge ikke båten er full sier de. Bilen min har stått i zeebrugge siden 21 september.

Mobystar

Sitat fra: Robinf på onsdag 11. oktober 2023, klokken 21:21

Burde nok ringe Tesla da

Det er gjort. Og det hjalp ingenting. Ingenting kommer til drammen så lenge ikke båten er full sier de. Bilen min har stått i zeebrugge siden 21 september.

Viking Constanza gikk fra Zeebrugge 5. okt og var i Drammen 9. okt. Burde ikke bilen din vært på den?

https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9407689

Robinf

Sitat fra: Mobystar på onsdag 11. oktober 2023, klokken 22:40
Sitat fra: Robinf på onsdag 11. oktober 2023, klokken 21:21

Burde nok ringe Tesla da

Viking Constanza gikk fra Zeebrugge 5. okt og var i Drammen 9. okt. Burde ikke bilen din vært på den?

https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9407689

Det trodde jeg også.
Spurte, og fikk beskjed om at det ikke var tesla på den båten i det hele tatt.

Jimnordb

Ikke mottatt VIN ennå. Ser også dato ble flyttet fra midten av oktober - begynnelsen av november til 7. November- 7. desember

Context: bestilte min 30. September

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA