Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Airsuspension ikke tilgjengelig.

Startet av BMW850, fredag 06. oktober 2023, klokken 20:06

« forrige - neste »

BMW850

Har trøbbel med «Airsuspension not available» på min 2014 P85. Tesla konkluderte med korrosjon på subframe harness. Fått pris på bytte av denne - 12500,-. Ser denne fås på nett for ca. en tusenlapp. Bl.a. denne siden i Ukraina hvor man får kjøpt stock/original. Noen som har opplevd dette. Kan hvilket som helst verksted med løftebukk bytte denne? https://stock-tesla.com/en/index.php?route=product/product&product_id=108037
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

MuskElBil

Antar subframe må senkes som i denne videoen, og at det utgjør mesteparten av kostnaden:

https://www.youtube.com/watch?v=MejqICJxO3I
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Muffinman

Her er det noe som ikke stemmer. Brukte de ordlyden "harness"? Det betyr jo ledningsnett. Men lyden og det i videoen er jo det sedvanlige bakre motorfestet som er er feildesignet og ryker på de tidlige bilene.

RJK

Sitat fra: Muffinman på søndag 15. oktober 2023, klokken 08:26Her er det noe som ikke stemmer. Brukte de ordlyden "harness"? Det betyr jo ledningsnett. Men lyden og det i videoen er jo det sedvanlige bakre motorfestet som er er feildesignet og ryker på de tidlige bilene.
Litt pirk, men harness betyr egentlig seletøy, så mounting harness ville vel slik sett blitt mer riktig ordbruk for monteringsfeste.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

BMW850

#4
Sitat fra: Muffinman på søndag 15. oktober 2023, klokken 08:26Her er det noe som ikke stemmer. Brukte de ordlyden "harness"? Det betyr jo ledningsnett. Men lyden og det i videoen er jo det sedvanlige bakre motorfestet som er er feildesignet og ryker på de tidlige bilene.

Ja, de brukte ordlyden harness. Harness er ledningsnett på engelsk. Ingenting med seletøy å gjøre😏" During inspection we found out that 3 wire that is going to the RL ride height sensor is corroded. The subframe harness need replacement . If the cst decide to replace, please schedule new app and order the parts."

I mitt hode burde de aktuelle ledningene vært byttet ut, loddet og krympet. Men Tesla driver jo ikke med slikt. Får se på det ved anledning. Om jeg får kommet til. Har en følelse av at kanskje oppgradering til MCU2 kunne vært en løsning da jeg gjerne tror Tesla driver med antagelser. Skjermen styrer jo det meste. Koster vel fortsatt 17.000? Kunne tenkt meg å prøve dette først.

Bilen er kontinuerlig i LOW men viser Normal på skjerm. Dette medfører problemer - går nedi her og der så jeg må få gjort noe med det.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sjokomelk

MCU har ingenting med luftfjæringen å gjøre, bortsett fra at den har "knappene" for å justere høyden. Den styres av en egen modul/datamaskin.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Sitat fra: MuskElBil på søndag 08. oktober 2023, klokken 03:56Antar subframe må senkes som i denne videoen, og at det utgjør mesteparten av kostnaden:

For å skifte hele ledningsnettet over bakakslingen må du nok det, ja, men må du det for å lodde inn nye kabler til høydesensoren? Hvis det er mulig å oppdrive gode nok tegninger til å identifisere kablene så hadde iallfall jeg prøvd å lodde inn nye - og kanskje det er adkomst til de aktuelle connectorene uten å droppe ned subframen.

MuskElBil

Sitat fra: geear på mandag 16. oktober 2023, klokken 09:15
Sitat fra: MuskElBil på søndag 08. oktober 2023, klokken 03:56Antar subframe må senkes som i denne videoen, og at det utgjør mesteparten av kostnaden:

For å skifte hele ledningsnettet over bakakslingen må du nok det, ja, men må du det for å lodde inn nye kabler til høydesensoren? Hvis det er mulig å oppdrive gode nok tegninger til å identifisere kablene så hadde iallfall jeg prøvd å lodde inn nye - og kanskje det er adkomst til de aktuelle connectorene uten å droppe ned subframen.

Antakelse: Ledningene er korrodert der de går inn i kontaktene til nivåsensorene.
Hvis det er tilfelle burde det gå fint å fikse klipp og lodd metoden.
Ca 3 min ut i denne videoen fra Teslabjørn ser du sensoren på venstre side, antar at høyre er ca likt montert.

https://www.youtube.com/watch?v=Rf8c7Y_y6Sw
Hvis det er tilfelle, få tak i nevnte ledningsnett evt 2 pigtail (kontakter med ca 10 cm ledning) fra huggern og lodd i vei.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

BMW850

Joda, får sjekke om jeg kan se noe nær sensor. Har rengjort og smurt opp armene på disse.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA