Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-5008

Startet av daktari, fredag 22. september 2023, klokken 17:48

« forrige - neste »

RJK

Har man Thule Edge takstativ, må lengden være presis for bilmodellen (noen cm flex er det dog).

Men har man ikke Edge, så kan gjerne stengene være litt lengre enn det som anbefales, så lenge de ikke stikker for langt ut.

Da vil det holde at føttene og/eller fotkittet byttes ut. Føttene kan godt fungere til flere biler, men må ha rett fotkitt for både bil og føtter!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

godarn

Når lanseres Long range versjonen?

Daniel_0007

Sitat fra: godarn på mandag 31. mars 2025, klokken 22:15Når lanseres Long range versjonen?

Er vel lansert men ikke levert noen med mindre du tenker på awd så er det trolig til sommeren.
Model 3 2019 LR Rwd

godarn

Så det betyr at den long range versjonen som BOS reklamerer for nå har lang ventetid?
Selger sa at den først ble levert om 1 år, men må jo ta det med en klype salt da han vil selge dagens versjon..
Fant ikke noe info på dette noe sted.

Radial

Legg til at BOS går med svært svake tall, de er nok nesten desperate etter salg.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Syklist

Det er vel et resultat av at EU slakket på utslippskravene for 2025 etter intens lobbyvirksomhet fra blant annet Mercedes, Renault og VW.

Stellantis hadde produksjonsplaner som omfattet nok elbiler til å unngå bøter i 2025, men har nå bremset litt og har dermed lengre leveringstider på elbiler i heler Europa. (Long-range e-5008 har estimert levering Desember i Frankrike.)

De vil heller selge flere fossibiler.

Dette er selvsagt problematisk for en importør som BOS i Norge.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Electric cars in Norway

Sitat fra: godarn på tirsdag 01. april 2025, klokken 08:46Så det betyr at den long range versjonen som BOS reklamerer for nå har lang ventetid?
Selger sa at den først ble levert om 1 år, men må jo ta det med en klype salt da han vil selge dagens versjon..
Fant ikke noe info på dette noe sted.
Ja i løpet av 2026 er nevnt på de internasjonale artiklene jeg har sett.

https://moparinsiders.com/all-new-peugeot-e-5008-crossover-hints-at-2026-jeep-compass/

godarn

Ser at WLTP varierer en del på biler som ligger på finn.no. Alt fra 478 og opp til 503 km.
Er det alderen på bilene og hvor langt de har gått som definerer dette mon tro?
I praksis er det nok liten forskjell regner jeg med, men bare rart at det varierer.

Ser også at hk varierer noe. Merkelig.

Har fått tilbud av BOS på en 5008 med hengerfeste, standard lakk og vinterhjul til 525 000.
Usikker på hva jeg tenker om den prisen. Hva tenker dere?

lmpe

Sitat fra: godarn på onsdag 02. april 2025, klokken 08:55Ser at WLTP varierer en del på biler som ligger på finn.no. Alt fra 478 og opp til 503 km.
Er det alderen på bilene og hvor langt de har gått som definerer dette mon tro?
I praksis er det nok liten forskjell regner jeg med, men bare rart at det varierer.

Ser også at hk varierer noe. Merkelig.

Har fått tilbud av BOS på en 5008 med hengerfeste, standard lakk og vinterhjul til 525 000.
Usikker på hva jeg tenker om den prisen. Hva tenker dere?

Ikke sikker på hva som gjør at WLTP varierer. Regner med at det er utstyr og vekt, men klarer ikke helt sette fingeren på hva det er som trekker ned. Vi har GT med glasstak og oppgitt WLTP på 503. Den NAF og Motor dro gjennom vintertest var også GT, tror jeg, men hadde lavere oppgitt WLTP.

Når det kommer til tilbudet, så betalte vi vår forhandler 575.000 for GT med «Obsession Blue»-lakk, vinterhjul, hengerfeste og glasstak. Det var før jul. Vet ikke om det hjelper i vurderingen din?

godarn

Da landet vi på en bestilling av utstillings bilen til BOS på Kokstad.
Ny bil med hengerfeste, takbøyler, gummimatter og vinterhjul for 540k. Så får vi se hvordan dette går.
Hentes allerede i dag :)

turfsurf

Gratulerer med ny bil!
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

batterimannen

Prøvekjørte for noen dager siden. Det var både positive ting ved bilen og noen negative. Det jeg absolutt ble mest skuffet over var at bilen ikke har enpedalskjøring. Hadde ikke fått med meg det. Trodde det bare var VAG og noen kinesiske merker som ikke hadde det. Regner med at det ikke kommer noen oppdatering på det? Kunne bare vært en software ting man kunne huket av på, at bilen skal få til full stopp ved maks regenerering. Eventuelt at de to valgene kunne stilles inn uavhengig av hverandre.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Daniel_0007

Sitat fra: batterimannen på fredag 18. april 2025, klokken 22:36Prøvekjørte for noen dager siden. Det var både positive ting ved bilen og noen negative. Det jeg absolutt ble mest skuffet over var at bilen ikke har enpedalskjøring. Hadde ikke fått med meg det. Trodde det bare var VAG og noen kinesiske merker som ikke hadde det. Regner med at det ikke kommer noen oppdatering på det? Kunne bare vært en software ting man kunne huket av på, at bilen skal få til full stopp ved maks regenerering. Eventuelt at de to valgene kunne stilles inn uavhengig av hverandre.

Tviler på det kommer på software oppdatering i og med stellantis er ganske ræva når det kommer til ota, f.eks forvarming av batteri før lading skulle komme i fjor i ota men ikke hørt noe om at det har kommet.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA