e-5008

Startet av daktari, fredag 22. september 2023, klokken 17:48

« forrige - neste »

Svk

godarn

Noen som har noen erfaringer med de forskjellige pakkene de selger? Allure vs GT?
De jeg har sett på hos BOS har vært GT alle sammen. Er Allure bare en light versjon av GT siden den er så billig i forhold?

Daniel_0007

Sitat fra: godarn på onsdag 19. mars 2025, klokken 13:38Noen som har noen erfaringer med de forskjellige pakkene de selger? Allure vs GT?
De jeg har sett på hos BOS har vært GT alle sammen. Er Allure bare en light versjon av GT siden den er så billig i forhold?

Allure har vesentlige mangler av utstyr da bla pixellys, dårligere infotaiment med mindre skjermer, ikke cruisekontroll og prisforskjellen på allure og gt er bare 30 000, for de penga får man en del utstyr.
Model 3 2019 LR Rwd

haavardw

Vi prøvekjørte E5008 i november.
+ Fin bil
+ Europeisk
+ Greit med plass

- Lav hengervekt
- Skjermen gikk i svart flere ganger

Noen som vet noe om status på skjermproblemet? Og er det noen som har hørt noe om evt. økt hengervekt på senere utgaver? 1000kg er for snaut.
–––
- Tesla model 3 SR, 2021
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2023(?)

Radial

Sitat fra: haavardw på tirsdag 25. mars 2025, klokken 14:15Vi prøvekjørte E5008 i november.
+ Fin bil
+ Europeisk
+ Greit med plass

- Lav hengervekt

Noen som vet noe om status på skjermproblemet? Og er det noen som har hørt noe om evt. økt hengervekt på senere utgaver? 1000kg er for snaut.

Kan snuse på 3008, da får du 250kg ekstra🙈
Lite info om 4x4 enda...
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Sitat fra: haavardw på tirsdag 25. mars 2025, klokken 14:15Vi prøvekjørte E5008 i november.
+ Fin bil
+ Europeisk
+ Greit med plass

- Lav hengervekt

Ser ut som andre har opplevd skjerm feil også. Se eng FB gr. Lenke og bilder under.

Jeg hadde den på tur men jeg merket ikke noe. Men vi snakker ikke superrask lik iPad respons her heller syntes jeg da. Men det gikk fort nok.

Sikkert bare noe SW fix som har blitt ordnet eller skal ordnes.

https://www.facebook.com/groups/1689465564920032/posts/1874839799715940/

Daniel_0007

Lurer på om man blir tatt i fartskontroll mens skjermen er svart om man da kan skylde på det og komme seg vekk fra bot  :police:
Model 3 2019 LR Rwd

Rosstopher

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 26. mars 2025, klokken 10:31Lurer på om man blir tatt i fartskontroll mens skjermen er svart om man da kan skylde på det og komme seg vekk fra bot  :police:

Antar at det var tull. Fører er jo ansvarlig for at kjøretøyet er i forskriftsmessig stand, og mangler bilen speedometer så må man stoppe. Men man har muligens en sak mot selger hvis det skjer noe pga. manglende skjermer.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler, motorsykkel, veteranbil, veterantraktor, lastebil, brannbil

Daniel_0007

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 26. mars 2025, klokken 11:02
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 26. mars 2025, klokken 10:31Lurer på om man blir tatt i fartskontroll mens skjermen er svart om man da kan skylde på det og komme seg vekk fra bot  :police:

Antar at det var tull. Fører er jo ansvarlig for at kjøretøyet er i forskriftsmessig stand, og mangler bilen speedometer så må man stoppe. Men man har muligens en sak mot selger hvis det skjer noe pga. manglende skjermer.

Litt vanskelig å stoppe hvis man cruiser på motorveien men ja skjønner man bør stoppe.
Model 3 2019 LR Rwd

godarn

Var og prøvde en bil i dag. Fikk faktisk plass til en sportsvogn bak selv om alle setene var oppe.
Romslig bil å sitte i synes jeg. Var også helt grei kjørekomfort selv om rattet var litt uvanlig.
Irriterende lyd ved over hastighet, men levelig.
Vær obs på at kampanjene som de kjører på BOS nettsidene er for long range som ikke kan leveres før om 1 år...
Leveringstid på versjonen som de selger nå er på 1-3 uker hvis det ikke er for mye unormalt en vil ha.

Madammen vil ha 7 seter, så vi får se hva vi bestemmer oss for.

Daniel_0007

Sitat fra: godarn på torsdag 27. mars 2025, klokken 14:01Var og prøvde en bil i dag. Fikk faktisk plass til en sportsvogn bak selv om alle setene var oppe.
Romslig bil å sitte i synes jeg. Var også helt grei kjørekomfort selv om rattet var litt uvanlig.
Irriterende lyd ved over hastighet, men levelig.
Vær obs på at kampanjene som de kjører på BOS nettsidene er for long range som ikke kan leveres før om 1 år...
Leveringstid på versjonen som de selger nå er på 1-3 uker hvis det ikke er for mye unormalt en vil ha.

Madammen vil ha 7 seter, så vi får se hva vi bestemmer oss for.

Er ikke mye kampanje akkurat, er samme prisen bare man får ok rente eller vinterdekk.
Ganske rart å selge den med stort batteri men å ikke levere før om et år, ikke rart det går dårlig med bos om dagen.
https://www.bilnytt.no/subscriber/showArticle.aspx?articleID=13041
Model 3 2019 LR Rwd

godarn

Noen som har erfaring med gjenbruk av takboks?
Har en ny en på Enyaq bilen jeg har i dag med stengene gjennom takboksen. Er det noen lister eller noe som viser kompatibilitet mellom bil og takbokser?

syklisten

Sitat fra: godarn på fredag 28. mars 2025, klokken 12:42Noen som har erfaring med gjenbruk av takboks?
Har en ny en på Enyaq bilen jeg har i dag med stengene gjennom takboksen. Er det noen lister eller noe som viser kompatibilitet mellom bil og takbokser?

Jeg er på min tredje bil med samme takboks, og jeg kjøpte den selv brukt. Så fire forskjellige biler har denne takboksen vært på. For min del har det bare vært å bytte de føttene/klørne som passer til railsene til hver av bilene. Thule har lister med kompatibilitet.
2020 Kia e-Soul
2016 Kia Soul EV - solgt

godarn

Sitat fra: syklisten på fredag 28. mars 2025, klokken 14:02
Sitat fra: godarn på fredag 28. mars 2025, klokken 12:42Noen som har erfaring med gjenbruk av takboks?

Jeg er på min tredje bil med samme takboks, og jeg kjøpte den selv brukt. Så fire forskjellige biler har denne takboksen vært på. For min del har det bare vært å bytte de føttene/klørne som passer til railsene til hver av bilene. Thule har lister med kompatibilitet.

Ser den, men haifinnen på taket på bilene er nok litt forskjellig plassert tipper jeg. Så det var der jeg ble usikker på om dagens boks vil passe på 5008'en.

daktari

Hvis du har Skiguard med stativ i tunnel så er disse i utgangspunktet spesiallaget for hver bilmodell. Vil tro det samme med Packline. Men det kan funke på ny bil!

Noen biler har markeringer på railsen hvor de vil ha stativet, noen har fixpoints. Hvis 5008 har dette så må det passe med eksisterende bil.

Deretter kan du sjekke vinkel/høyde.

Først da kan du bytte ut "kit" som er biltilpasset og eventuelt stenger. Eks. Thule stativ består av stang, fot og kit. Stengene må være korrekte lengder for bilmodellen. Fot kan gjenbrukes. Kit må antageligvis byttes, men kan en sjelden gang gå på tvers av bilmodeller. Dette sjekker du lett på Thule sine sider ved å legge inn gammel bil og ny bil.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA