Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"batterisikringen må byttes snart"

Startet av skiboks, søndag 17. september 2023, klokken 17:00

« forrige - neste »

Muffinman

Det er bra! Da får vi bare trøkke på, for det er jo enda et incentiv for Tesla til å unngå at varselet dukker opp i garantitiden....

zanzibar

Sitat fra: ventle på onsdag 04. oktober 2023, klokken 10:42Gode nyheter. Først, sitat Roger Kolbu på facebook:
SitatTesla har nå endret sitt standpunkt, og går nå med på å inkludere et rutinemessig bytte av pyro-sikringen i batterigarantien!

Jeg la inn forespørsel om refusjon i appen, og har nå fått beløpet refundert  :D

Hva skrev du i appen for å få det refundert? Henviste du til noe?
Jeg har betalt 3300kr for den jobben.
All tips mottas med takk. :-)

BMW850

Fikk resealet batteriet for ett par år siden samt byttet pyrofuse. Er dette den aktuelle sikringen; FIELD KIT PYRO FUSE PACK 1.0 1.5 (1089619-00-D) ?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

HKS

Hadde nettopp en Model X 90D (2017) på service hos Tesla Sarpsborg for å bytte batterisikring.
Kan bekrefte at det gikk på batterigaranti (HV Battery Limited Warranty).

Beskrivelsen til Tesla for jobben var: Fuse - Pyrotechnic - HV Battery 2.0 - Remove and Replace
Tesla Model 3 Long Range

Muffinman

Noen som får byttet sikring uten at det er kommet opp melding om det i bilen? Tenkte å gjøre en forespørsel før garantien går ut her både på reseal og sikring, men greit å vite hva som er praktisert ellers først :)

MrBacardi

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 10. oktober 2023, klokken 13:52Noen som får byttet sikring uten at det er kommet opp melding om det i bilen? Tenkte å gjøre en forespørsel før garantien går ut her både på reseal og sikring, men greit å vite hva som er praktisert ellers først :)

+1 her, samme situasjon her, ønsker gjerne å få gjennomført reseal før batterigarantien går ut.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres mai 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

zanzibar

Sitat fra: zanzibar på onsdag 04. oktober 2023, klokken 23:11
Sitat fra: ventle på onsdag 04. oktober 2023, klokken 10:42Gode nyheter. Først, sitat Roger Kolbu på facebook:
SitatTesla har nå endret sitt standpunkt, og går nå med på å inkludere et rutinemessig bytte av pyro-sikringen i batterigarantien!

Jeg la inn forespørsel om refusjon i appen, og har nå fått beløpet refundert  :D

Hva skrev du i appen for å få det refundert? Henviste du til noe?
Jeg har betalt 3300kr for den jobben.
All tips mottas med takk. :-)

Da fikk jeg og refundert beløpet. 👌

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA