TWC 3 i Tesla-appen

Startet av snakkesalig, tor 14. sep 2023, kl. 20:30

« forrige - neste »

NightOwl

Sitat fra: @roger på tir 19. sep 2023, kl. 12:04Du kan oppdatere appen manuelt, gå inn i Google play, finn dine apper, og oppdater Tesla til 4.25.0.
(Samme versonsnummer som Iphone)

Har gjort dette flere ganger daglig de siste dagene, men fortsatt ingen 4.25.0 til android 12 her.

førategangtesla

Sitat fra: @roger på tir 19. sep 2023, kl. 12:04
Sitat fra: førategangtesla på lør 16. sep 2023, kl. 06:40Noen med android som har fått denne oppdateringen? Jeg har kun 4.24.5 her.

Du kan oppdatere appen manuelt, gå inn i Google play, finn dine apper, og oppdater Tesla til 4.25.0.
(Samme versonsnummer som Iphone)

Jeg har vært inne å kikket og får ikke opp noe nyere enn 4.24.5. Nå er det ikke noen krise sånn sett, får styrt ganske så bra via tesla appen ellers.

GOS

Jeg har 4.25.0 og har Wall Charger funksjonen i App'en.

Men jeg har Androoid versjon 13

GOS
Audi A6 e-tron Sportback Quattro Dynamic Pro bestilt november 2024, levert mai 2025
Model Y bestilt august 2022, tatt ut juli 2022
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
Tesla Model S85 blå, levert juni -14, 2019

NightOwl

Da er 4.25.0 tilgjengelig for android 12 også.

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

RJK

Sitat fra: GOS på tir 19. sep 2023, kl. 22:50Jeg har 4.25.0 og har Wall Charger funksjonen i App'en.

Men jeg har Androoid versjon 13

GOS
Android 9 (LG V30) og Android 13 (Google Pixel 7 Pro). Lastet ned nå, og nå har jeg og muligheten.

Mangler bare 1 stykk TWC å teste mot...

8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

førategangtesla

Har fått oppdateringen nå. Jeg får ikke lagt til laderen. Jeg finner wall connector og det står at den er lagt til vellykket, men rett etter popper det opp kunne ikke legge til. Er på jobb nå så får dille litt mer når jeg kommer hjem.

Handyman

Sitat fra: førategangtesla på tor 21. sep 2023, kl. 07:04Har fått oppdateringen nå. Jeg får ikke lagt til laderen. Jeg finner wall connector og det står at den er lagt til vellykket, men rett etter popper det opp kunne ikke legge til. Er på jobb nå så får dille litt mer når jeg kommer hjem.
Sikker på at den faktisk ikke er lagt til? Den opptrer som et ekstra kjøretøy i appen, og du skal kunne sveipe til siden for å bytte til laderen, på som om du flere biler. Du kan også trykke på profilbidet ditt og velge den der.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Hvilken IP-adresse er blitt tildelt TWCen? Jeg har 192.168.86.* på nettverket mitt, men første gang jeg installerte opprettet den 192.168.87.* for TWCen. Da måtte jeg gå inn i oppsettet, og endre IP. Vær også klar over at du må sette den som aktiv ved å holde knappen på laderen nede i 5 sekunder. Da har du 15 minutter på deg.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

snakkesalig

Fikk også lagt til TWCen min i dag etter endelig å ha fått 4.25 i natt. Men som ikke-Teslaeier var det relativt begredelige greier foreløbig. Ingen SOC eller estimert gjenværende ladetid. Men det blir vel etter hvert..

sjokomelk

TWC kan ikke gi deg denne infoen på noe vis. J1772-protokollen har ingen annen utveksling av info enn "Skru på strømmen", "Steng av strømmen" og "Jeg kan maks levere X ampere". En lysbryter kan heller ikke fortelle deg hvor mange grader glødetråden i taklampa i gangen din er. Den kan kun skru av og på strømmen.
Ladestatus må du få fra bilen din.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

snakkesalig

Sitat fra: sjokomelk på tor 21. sep 2023, kl. 12:14TWC kan ikke gi deg denne infoen på noe vis. J1772-protokollen har ingen annen utveksling av info enn "Skru på strømmen", "Steng av strømmen" og "Jeg kan maks levere X ampere". En lysbryter kan heller ikke fortelle deg hvor mange grader glødetråden i taklampa i gangen din er. Den kan kun skru av og på strømmen.
Ladestatus må du få fra bilen din.

OK, takk, det var jeg ikke klar over. Da slipper jeg å vente forgjeves på en oppdatering som gir meg dette :)

førategangtesla

Sitat fra: Handyman på tor 21. sep 2023, kl. 07:57
Sitat fra: førategangtesla på tor 21. sep 2023, kl. 07:04Har fått oppdateringen nå. Jeg får ikke lagt til laderen. Jeg finner wall connector og det står at den er lagt til vellykket, men rett etter popper det opp kunne ikke legge til. Er på jobb nå så får dille litt mer når jeg kommer hjem.
Sikker på at den faktisk ikke er lagt til? Den opptrer som et ekstra kjøretøy i appen, og du skal kunne sveipe til siden for å bytte til laderen, på som om du flere biler. Du kan også trykke på profilbidet ditt og velge den der.

Den ligger ikke der. Får opp feilmelding: Noe gikk galt, kan ikke velge enhet. Jeg finner boksen og den jobber med å legge den til.

Tar dere strømmen og bruker boksen sitt nettverk? Jeg prøvde det også uten suksess, om jeg har gjort det riktig da.

RJK

Sitat fra: førategangtesla på tor 21. sep 2023, kl. 16:13

Den ligger ikke der. Får opp feilmelding: Noe gikk galt, kan ikke velge enhet. Jeg finner boksen og den jobber med å legge den til.

Tar dere strømmen og bruker boksen sitt nettverk? Jeg prøvde det også uten suksess, om jeg har gjort det riktig da.
Når TWC ditt eget Wifi-nettverk? I tilfelle ville jeg sett om den kan kobles på der, og så få satt fast IP litt opp i ip-rangen, så den ikke får en IP som andre enheter vil kunne få tildelt via automatikk.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Sitat fra: førategangtesla på tor 21. sep 2023, kl. 16:13

Kan ikke si hva du gjør feil, men kan si hva jeg gjorde, slik jeg husker det.

1. Valgte ladeboks under legg til produkt i appen.
2. Scannet RFID på hurtigveiledningen og fulgte instruksjonene videre:
3. Hadde ladehåndtaket i hånda (ikke i bil) og holdt inne knappen på håndtaket i 5-10 sek, og da jeg slapp begynte lampa på ladeboksen å pulsere (står egentlig du skal holde i 5 sek til den begynner å pulsere, var ikke helt slik det skjedde). Her kan du nok ta strømmen som alternativ, da du aktiverer lokalt nettverk på denne måten. Samme gjør den etter restart.
4. Holdt meg innenfor en meters avstand fra boksen resten av prosessen.
5. Fikk spørsmål om jeg ville koble til boksens nettverk, svarte ja.
6. Fikk beskjed om at programvare måtte oppdateres, svarte ja. Telefonen lastet ned, boksen restartet seg, og etter et minutt eller to mener jeg at jeg fikk spørsmål om å koble til nettverket igjen, svarte ja.
7. Kan ikke huske flere steg, men rett etterpå var den iallfall tilgjengelig i appen...

Mest knot for meg var å finne hurtigveiledningen.  ;D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA