TWC 3 i Tesla-appen

Startet av snakkesalig, torsdag 14. september 2023, klokken 20:30

« forrige - neste »

geear

Nope. Eller jeg finner iallfall ikke TWC i appen, hvor skal den komme? Skal sies at den ikke er tilkoblet bil, men er på nett

Handyman

Jepp! Endelig, dette har jeg venta på. Måtte oppdatere appen og så dukket TWC opp under Legg til/fjern produkter.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

snakkesalig

Sitat fra: Handyman på fredag 15. september 2023, klokken 08:05Jepp! Endelig, dette har jeg venta på. Måtte oppdatere appen og så dukket TWC opp under Legg til/fjern produkter.

Hvilken versjon av appen oppdaterte du til? Iphone ell Android?

Mobileum

Virker også på Gen. 2:

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Handyman

Sitat fra: snakkesalig på fredag 15. september 2023, klokken 11:40
Sitat fra: Handyman på fredag 15. september 2023, klokken 08:05Jepp! Endelig, dette har jeg venta på. Måtte oppdatere appen og så dukket TWC opp under Legg til/fjern produkter.
Hvilken versjon av appen oppdaterte du til? Iphone ell Android?
Appversjon 4.25.0 på en iPhone 12

Handyman

Testet nå å lade vår Skoda CitiGO. Hadde satt tidsplan med lading på natta, og fikk derfor opp valget om å starte ladingen manuelt. Men det er ikke mulig å stoppe ladingen manuelt når den først er startet. Vil tro at den stopper iht. tidsplanen, men skulle gjerne hatt muligheten til manuell stopp også.
Savner også muligheten til å justere ladestrømmen i appen.

Mobileum

Sitat fra: geear på fredag 15. september 2023, klokken 00:12Nope. Eller jeg finner iallfall ikke TWC i appen, hvor skal den komme? Skal sies at den ikke er tilkoblet bil, men er på nett

Hvis du har kontaktproblemer (med TWCen altså  ;) ), kan du holde knappen på laderhåndtaket inne i 5 sekunder. Da har du 15 min. på deg til å utføre sammenkoblingen.

geear

Sitat fra: Mobileum på fredag 15. september 2023, klokken 11:59Virker også på Gen. 2:

Hva har du under innstillinger da? TWC2 har tross alt ikke wifi, så da tipper jeg at de dataene bare kommer fra bilen, og innstillinger er vel bare gjort med dipswitcher på TWC2? TWC3 er alltid på nett, og sånn jeg forstår det så skal man kunne få innstillinger osv. fra appen, og bør kunne se data med andre biler også. Før måtte vi restarte ladeboksen og koble på lokalt wifi for å gjøre endringer, blir fint om dette er tilgjengelig i app.

Mobileum

Jeg fikk en ny ladeboks fra Tesla i erstatning for min gamle Gen 1. De sa at de hadde sendt en Gen 2. Min har den lange og tykkere kabelen, og gikk/går ut i fra at det da er en gen 2. Men den virker som sagt fin med appen.

Handyman

Sitat fra: Mobileum på fredag 15. september 2023, klokken 14:26Jeg fikk en ny ladeboks fra Tesla i erstatning for min gamle Gen 1. De sa at de hadde sendt en Gen 2. Min har den lange og tykkere kabelen, og gikk/går ut i fra at det da er en gen 2. Men den virker som sagt fin med appen.
Jeg antar at du har en Gen 3, Det står klart at Gen 2 ikke fungerer, og Gen 2 har vel ikke WiFi?

Mobileum

Har også kommet til at Gen 3 er det jeg har. Sjekket serienr. Men pakkseddel og email tilsier altså faktisk at jeg har "fått" Gen 2. Men åkke som. Storveis av Tesla å gi meg Gen 3 i bytte for en Gen 1 selv om det kostet en tusenlapp til elektrikeren...

førategangtesla

Noen med android som har fått denne oppdateringen? Jeg har kun 4.24.5 her.

geear

Sitat fra: Mobileum på fredag 15. september 2023, klokken 14:26Jeg fikk en ny ladeboks fra Tesla i erstatning for min gamle Gen 1. De sa at de hadde sendt en Gen 2. Min har den lange og tykkere kabelen, og gikk/går ut i fra at det da er en gen 2. Men den virker som sagt fin med appen.
Du har nok ikke hatt en gen 1, den har ikke vært solgt i Norge, kun i USA. Den første i Norge var gen 2. Den hadde ikke wifi. TWC3 er den nye med wifi og "glassfront". Kjekt at du fikk den, og da er vel dette oppklart. :)

Mobileum

Ok. Den første jeg hadde var iallfall en sort Tesla-ladeboks som jeg kjøpte brukt. Noen hadde kludret noe foran på boksen, så jeg fikk en god pris. Fikset kludringen ved å spraymale hele fronten. Men den var langt fra pålitelig, og ble bare verre og verre til den slutt gav helt opp.

ps. Noen påsto at kludringen var signaturen til Musk, men det har jeg ingen tro på. Hva skulle det være godt for?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA