2023.32.x

Startet av sjokomelk, fredag 08. september 2023, klokken 22:42

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: jlan på torsdag 05. oktober 2023, klokken 17:33
Sitat fra: turfsurf på torsdag 05. oktober 2023, klokken 17:25Det er sånn juniorprogrammererne mine tenker. Det gir ingen mening at øverste fart for ACC skal være forskjellig om man velger modus "aktuell fart" eller "maks angitt fart". Forskjellen skal bare være hva ACC stilles inn på ved aktivering. Det skal ikke påvirke øverste grense (som bør være en egen innstilling separat fra modus).
Enig. Jeg synes heller ikke det gir noen mening. Det var jo ikke slik at det ble lagt en % til aktuell fart. Egentlig har ikke den funksjonen noe med aktuell fart å gjøre. Man kan jo uansett velge fartsgrense ved å holde spaken nede 1 sek., også når aktuell fart er valgt. Så man hadde egentlig begge muligheter.
Støttes!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Nihon

Sitat fra: turfsurf på torsdag 05. oktober 2023, klokken 17:25
Sitat fra: Nihon på torsdag 05. oktober 2023, klokken 17:11Som en programmerer så vil jeg si at den oppførselen er en bug som de nå har rettet på så den nullstiller seg riktig når man velger nåværende hastighet.
Det er sånn juniorprogrammererne mine tenker. Det gir ingen mening at øverste fart for ACC skal være forskjellig om man velger modus "aktuell fart" eller "maks angitt fart". Forskjellen skal bare være hva ACC stilles inn på ved aktivering. Det skal ikke påvirke øverste grense (som bør være en egen innstilling separat fra modus).

Jeg er enig i at maks fart bør være en egen instilling som man kan sette uavhenging av modus, men Tesla utvilklerne har valgt å gå for en ulogisk løsning med å linke dem sammen.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

RJK

Sitat fra: Nihon på torsdag 05. oktober 2023, klokken 19:57
Sitat fra: turfsurf på torsdag 05. oktober 2023, klokken 17:25
Sitat fra: Nihon på torsdag 05. oktober 2023, klokken 17:11Som en programmerer så vil jeg si at den oppførselen er en bug som de nå har rettet på så den nullstiller seg riktig når man velger nåværende hastighet.
Det er sånn juniorprogrammererne mine tenker. Det gir ingen mening at øverste fart for ACC skal være forskjellig om man velger modus "aktuell fart" eller "maks angitt fart". Forskjellen skal bare være hva ACC stilles inn på ved aktivering. Det skal ikke påvirke øverste grense (som bør være en egen innstilling separat fra modus).

Jeg er enig i at maks fart bør være en egen instilling som man kan sette uavhenging av modus, men siden Tesla utvilklerne har valgt å gå for en ulogisk løsning med å linke dem sammen.
Så hva da? Du avslutter med en ufullstendig argumentasjon.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Nihon

Sitat fra: RJK på torsdag 05. oktober 2023, klokken 20:11Så hva da? Du avslutter med en ufullstendig argumentasjon.

Ble et ord for mye i en settning der, har redigert teksten.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

RJK

Sitat fra: Nihon på torsdag 05. oktober 2023, klokken 20:54
Sitat fra: RJK på torsdag 05. oktober 2023, klokken 20:11Så hva da? Du avslutter med en ufullstendig argumentasjon.

Ble et ord for mye i en settning der, har redigert teksten.
Da ble det mer logisk, og forståelig hva du mente å si! 
 :+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Apache

Har 32.7 installert på en TMS 75d hw 2,5 med 3.0 autopilot modul.

Etter 32.x oppdateringen så er chill mode mer chill, for å si det slikt.
Mye mer forsiktig med å gasse på autopilot når bilen forran øker farten.

Auto viskerne er noe bedre. Såpass at jeg faktisk bruker dem. Men de har mer å gå på her for å blir "ok".

Ved parkering av bilen med summon så aksepterer den bedre trange plasser en før. Før kunne det være opp til 1,5 meter til bilen bak og den stoppa. Nå snuser den på fangeren til bilen bak når jeg tar fjernstyrer bilen inn med baken først.
Har meget trang parkerings plass slik at den brukes så å si daglig siden jeg fikk bilen 2018.

Oppdaget at høyre sidespeil ikke lysdimmer sterke lys lenger. Men dette er jeg redd for at det ikke er software som er årsaken til.

Mobileum

2023.32.9 ble lastet ned nå.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Lynet

Jeg får ikke opp info på TeslaFi på software tracker! Hvordan får jeg fem den igjen?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

sjokomelk

Sitat fra: Lynet på onsdag 18. oktober 2023, klokken 09:19Jeg får ikke opp info på TeslaFi på software tracker! Hvordan får jeg fem den igjen?
Hva er det du ikke får opp? Denne siden https://teslafi.com/firmware ?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Mobileum

Sitat fra: Lynet på onsdag 18. oktober 2023, klokken 09:19Jeg får ikke opp info på TeslaFi på software tracker! Hvordan får jeg fem den igjen?

https://teslafi.com/software.php

Lynet

En ny innlogging så virket software tracker igjen, merkelig.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

førategangtesla

32.9 lastes ned her nå. Jeg har vært gjennom en del 32.x nå og skyter inn et spørsmål: er det en plass jeg kan finne ut konkret hva de forskjellige versjoner av oppdateringer gjør? Jeg er klar over at det er diverse "bug fixes" etc men jeg tenker litt mer konkret?

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

førategangtesla

Sitat fra: Handyman på søndag 22. oktober 2023, klokken 12:22
Sitat fra: førategangtesla på søndag 22. oktober 2023, klokken 11:58.... er det en plass jeg kan finne ut konkret hva de forskjellige versjoner av oppdateringer gjør?...
https://www.notateslaapp.com/software-updates/

Jeg bruker notateslaapp så den er jeg klar over, jeg tenker mer konkret på hva slags bug fixes i de forskjellige versjonene av samme oppdatering. Jeg merker ikke forskjell på 2023.32.4/32.7/32.9 etc. Det er ikke viktig men det kunne være gøy å se om man merker forskjell hvis man er obs på det.

Mobileum

IMO: Tilgjengelige informasjoner fra Tesla:

Feilrettinger aldri
Forbedringer noen ganger
Nyheter nesten alltid
(FSD Beta (ikke relevant her) alltid)

Jeg har mottatt 148 oppdateringer i mitt eierskap. Tipper 20% er merkbare.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA