Brukt Tesla

Startet av Aldor, fredag 08. september 2023, klokken 22:41

« forrige - neste »

vinterdekk

Sitat fra: turfsurf på mandag 18. september 2023, klokken 16:13
Sitat fra: geear på mandag 18. september 2023, klokken 14:33Tror ikke jeg ferdes noe sted der jeg ikke når en bensinstasjon i alle retninger, når reservetankslyset går på. Selv med henger. Dagens fossilbiler viser dessuten gjenstående rekkevidde temmelig presist, og når man kan kjøre over 100 mil på en tank, så blir det en helt annen problemstilling. Følger du elbil-mentaliteten om "lad når du kan, ikke når du må", så har du aldri rekkeviddeangst med en fossilbil...
Det morsomme er jo at de nye ladbare hybridene har så liten tank at de har lavere rekkevidde en de beste elbilene. Og nå er det lengre mellom bensinstasjoner enn ladestasjoner innimellom...

Da vil jeg si de beste elbilene går langt nok, for jeg eide en slik ladbar hybrid. Med campingvogn kan det kanskje bli mange stopp.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Rosstopher

Sitat fra: geear på mandag 18. september 2023, klokken 14:33Tror ikke jeg ferdes noe sted der jeg ikke når en bensinstasjon i alle retninger, når reservetankslyset går på.

Det var et morsomt tankeeksperiment! Jeg har sett litt på kartet, og hvis jeg likestiller oransje visning av batteriet (20 %) med reservetanklyset så kan jeg si det samme om ladestasjoner. Da har jeg kun inkludert Tesla Superchargere. Hvis man inkluderer alle ladestasjoner kan jeg nok si det samme når batteriet blir rødt og det er 10 % igjen.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA