Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model Y Performance

Startet av TM3P878, tirsdag 05. september 2023, klokken 11:17

« forrige - neste »

TKTS

Vi kansellerte vår bil, snakket med selgeren hos Tesla og de sa at vi ikke ville få bil før slutten av oktober og det gjør det håpløst for oss da vi er avhengig av å ha 2 biler. Selgeren kunne ikke svare på om rente kampanjen ville fortsette og jeg er helt enig som det blir nevnt over her, rente kampanjen bør gjelde når du bestille ikke bilen, ikke utfra når den blir levert. Men, de blåser i det. De får en annen kunde uansett.

Robinf

Sitat fra: TKTS på torsdag 28. september 2023, klokken 14:47Vi kansellerte vår bil, snakket med selgeren hos Tesla og de sa at vi ikke ville få bil før slutten av oktober og det gjør det håpløst for oss da vi er avhengig av å ha 2 biler. Selgeren kunne ikke svare på om rente kampanjen ville fortsette og jeg er helt enig som det blir nevnt over her, rente kampanjen bør gjelde når du bestille ikke bilen, ikke utfra når den blir levert. Men, de blåser i det. De får en annen kunde uansett.

Vi har levering 6-21 okt.
Fikk beskjed om at vår bil ankommer i starten av oktober.

Om rentekampanjen fortsetter blir spennende å følge med på.

Stianhar

Nå fikk jeg melding om endring i konfigurasjonen.. va vel mest info om at det ikke var parkerings sensorer lengre, og måtte godkjenne det.. da lå det vin på bilen ca 15 minutter, så forsvant det.. leveringsdato flytter fra 2.okt - 22.okt til 26.okt - 11.nov :/

Prorate

Nå er vilkårene oppdatert: «Kampanjerenten på 1,99% er flytende nominell i 36 mnd, og gjelder kun for kjøretøy som er bestilt før 5. oktober og levert i løpet av fjerde kvartal 2023.»

MyMuffin

Sitat fra: Prorate på søndag 01. oktober 2023, klokken 09:24Nå er vilkårene oppdatert: «Kampanjerenten på 1,99% er flytende nominell i 36 mnd, og gjelder kun for kjøretøy som er bestilt før 5. oktober og levert i løpet av fjerde kvartal 2023.»

Så gøy! Da gjenstår det, ihvertfall for mitt vedkommende å se om de setter seg på bakbena når jeg henter ut min model 3..
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

marud

Sitat fra: MyMuffin på søndag 01. oktober 2023, klokken 09:31
Sitat fra: Prorate på søndag 01. oktober 2023, klokken 09:24Nå er vilkårene oppdatert: «Kampanjerenten på 1,99% er flytende nominell i 36 mnd, og gjelder kun for kjøretøy som er bestilt før 5. oktober og levert i løpet av fjerde kvartal 2023.»

Så gøy! Da gjenstår det, ihvertfall for mitt vedkommende å se om de setter seg på bakbena når jeg henter ut min model 3..
Fikk også på min Model 3, blir spennende å se ja, står jo fortsatt ingenting om kampanjerente for den
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

Stianhar

Så bra :) da blir det YP på meg da :)

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Robinf

Noen som har fått bil enda? Eller forskyvd levering?

Har fått vite at vår bil står på kai i belgia. Har stått der i 14 dager på torsdag...

TM3P878

Samme her, men min står tydeligvis på Fabrikken i Berlin! Levering 6 - 21 Okt. Må snart nærme seg Zeebrugge håper jeg. Andre some har bestilt Performance som har hørt noe?

Stianhar

jeg har bestilt performance, men ikke hørt noe.. leveringstidspunkt har endret seg flere gang.. først var det 20 sep - 2 okt. så 2 okt - 22 okt i går sto det 26 okt - 11 nov.. i dag står det 25okt - 10 nov..

Prorate

Jeg bestilte i august og snakket med de i dag. Kunne ikke si hvor den var, bare at den snart var i Norge. Så den er sikkert på et av skipene som kommer til Drammen 7 okt. Har 6. - 21 okt. i appen. Tesla sa at det har med hvor på båten den står. Er den kjørt på sist, så får Drammen den først, og leverer da. Om den blir kjørt av båten sist, så kan jeg måtte vente til slutten av okt. før de får utlevert... Logistikken bestemmer

ToWalkOrDrive

Sitat fra: TKTS på torsdag 28. september 2023, klokken 14:47Vi kansellerte vår bil, snakket med selgeren hos Tesla og de sa at vi ikke ville få bil før slutten av oktober og det gjør det håpløst for oss da vi er avhengig av å ha 2 biler. Selgeren kunne ikke svare på om rente kampanjen ville fortsette og jeg er helt enig som det blir nevnt over her, rente kampanjen bør gjelde når du bestille ikke bilen, ikke utfra når den blir levert. Men, de blåser i det. De får en annen kunde uansett.

I følge RJK kan du i dag, som siste dag, legge inn bestilling og få lav rente igjen:
Tesla Model Y                         2021-

TM3P878

Jeg bestilte min 4 Sept, har estimert levering 6 - 21 Okt. Den har endret seg noen ganger, men 6-21 har vært en stund nå. Tesla kan ikke si noen ting om noen verdens ting. Fikk beskjed for 2 uker siden at den stod på fabrikken i Berlin, men når jeg har forsøkt å ringt etter det har jeg kun fått beskjed om at de ikke kan si noe hvor den er. Begynner å bli litt utålmodig. Fikk VIN nr for 17-18 dager siden.   

geear

Det beste du kan gjøre med Tesla er å bestille, "glemme" det, og glede deg når du får meldingen om å booke utleveringstidspunkt. Å begynne å mase om hvor bilen er og stresse med det, er bare å torturere seg selv..  ;D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA