Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model Y Performance

Startet av TM3P878, tirsdag 05. september 2023, klokken 11:17

« forrige - neste »

TM3P878

Krysser fingrene. Ser Tesla har lagt ned chattefunskjonen sin. Skulle gjerne visst om det var noen nyheter rundt neste båt med Performance modeller. Har fortsatt levering 23-30 Sept

Coeuz

Jeg hadde 27-30 september i appen (bestilte i juni!), men fikk i går plutselig en sms med link til hentedato. Får min utlevert 20. sept, i Bergen.

TM3P878

Noen andre som har bestilt performance og hørt noe?

TKTS

Nei, ingenting nytt her. Ser det kommer båt mandag. Satse på at det er noen Performance ombord der.

Kiraar

Sitat fra: TM3P878 på torsdag 14. september 2023, klokken 11:40Krysser fingrene. Ser Tesla har lagt ned chattefunskjonen sin. Skulle gjerne visst om det var noen nyheter rundt neste båt med Performance modeller. Har fortsatt levering 23-30 Sept

Jeg får opp chat om jeg går inn på konfiguratoren deres.

TM3P878

Ingen VIN enda, snakket mes Tesla i dag og ble litt skuffet, med stor sanssynelighet blir det ikke noe levering av Performance i Sept. Da blir det å vente til Okt med høyere rente.... Står dog fortsatt est. levering 23 sept - 30 sept.. Ikke veldig optimist.

TKTS

Sitat fra: TM3P878 på mandag 18. september 2023, klokken 14:06Ingen VIN enda, snakket mes Tesla i dag og ble litt skuffet, med stor sanssynelighet blir det ikke noe levering av Performance i Sept. Da blir det å vente til Okt med høyere rente.... Står dog fortsatt est. levering 23 sept - 30 sept.. Ikke veldig optimist.

Æsj, da gjelder det samme for oss. Står fortsatt 22-30 september også. Eneste en kan håpe på er at Tesla fortsetter rentekampanjen ut året.

banos

Fortsatt ikke VIN her heller, men min blå RWD gikk akkurat fra October 24 - November 23  til September 29 - September 30  :o

Kom jo ett båtlass fra Zeebrugge i dag, og ett til neste mandag, så får jo håpe på at den er i en av dem.
2023 Tesla Model Y

TheRealCoinman

Det kom en svart RWD på Inventory i går, tror den forsvant ganske kjapt. Ligger en kvikksølv 2023 TMY LR der nå, med FSD til rabatt, 620'.

TM3P878

Lurer på hvor lang tid det tar før det kommer noe VIN eller hentemelding fra Tesla. Litt kjedelig å ikke få den 1,99 renten, var jo litt av grunnen til at jeg kjøpte.

TKTS

Sitat fra: TM3P878 på tirsdag 19. september 2023, klokken 10:30Lurer på hvor lang tid det tar før det kommer noe VIN eller hentemelding fra Tesla. Litt kjedelig å ikke få den 1,99 renten, var jo litt av grunnen til at jeg kjøpte.

Samme her, ser at leveringdatoen nå er endret til 27-30 september. Krysser fingrene for at det er tilfelle. 

banos

Sitat fra: banos på mandag 18. september 2023, klokken 16:19Fortsatt ikke VIN her heller, men min blå RWD gikk akkurat fra October 24 - November 23  til September 29 - September 30  :o

Kom jo ett båtlass fra Zeebrugge i dag, og ett til neste mandag, så får jo håpe på at den er i en av dem.
Og der kom VIN, men datoen ble dyttet til October 04 - October 19. Veldig spent på hva det ender opp med til slutt, er jo fram og tilbake hele tiden nå.
2023 Tesla Model Y

TM3P878

Noen som har bestilt Performance eller er det Long range til dere som nylig fikk VIN?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: TKTS på mandag 18. september 2023, klokken 15:23
Sitat fra: TM3P878 på mandag 18. september 2023, klokken 14:06Ingen VIN enda, snakket mes Tesla i dag og ble litt skuffet, med stor sanssynelighet blir det ikke noe levering av Performance i Sept. Da blir det å vente til Okt med høyere rente.... Står dog fortsatt est. levering 23 sept - 30 sept.. Ikke veldig optimist.

Æsj, da gjelder det samme for oss. Står fortsatt 22-30 september også. Eneste en kan håpe på er at Tesla fortsetter rentekampanjen ut året.

Ville absolutt ikke gitt opp ennå. Nå har utleverings-bonanzaen begynt...virker som at Tesla har tatt "skippertak"-strategien til nye nivåer. Så langt i dag har de utlevert 217 Model Y. Så det er jo fort 8-9 dager igjen, sånn at de fort kan levere ut et par tusen biler til om de fortsetter i samme tempo. Er samme historien ved hver kvartalsavslutning, men denne gang virker det enda mer ekstremt.
Tesla Model Y                         2021-

geirci2

#44
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 19. september 2023, klokken 14:38Er samme historien ved hver kvartalsavslutning, men denne gang virker det enda mer ekstremt.

Tja, "enda mer ekstremt" vil jeg ikke si... sammenlignet med mars 2023.

I mars 2023 ble det registrert mellom 200-400 Model Y i flere dager (14). To mars-dager toppet det seg skikkelig med 609 registreringer 14/3 og rekordregistreringen 613 stk. Model Y den 27/3.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA