Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model Y Performance

Startet av TM3P878, tirsdag 05. september 2023, klokken 11:17

« forrige - neste »

TM3P878

Har bestilt en Model Y Performance og håper på levering i Sept (pga 1,99 Rente). Er det noen andre som har bestilt samme bil de siste par ukene og kan si noe om hvor lang tid det tok fra bestilling til man fikk VIN nummer og leveringsdato?

Vil jo tro at Tesla gjør det de kan får å få ut flest mulig biler før Q3 er over.

TKTS

Vi har en blå Performance i bestilling med utlevering i Drammen. Foreløpig ingen VIN, men estimert levering endret seg 14 til 25 september (var 10 - 30 september) på lørdag. Satser på at det stemmer ganske godt. Vi bestilte vår 17.08.

TM3P878

Jeg bestilte min i går, så blir spennende å se om de klarer å levere ut min også ila September.

TKTS

Mye er avhengig av båtrafikken og selvfølgelig konfigurasjon. Desverre stille periode i shipping så blir spennende. Ser at Drammen havn foreløpig ikke har noen ventende bilfraktere så vi får krysse fingrene at det ikke blir så mye forsinkelser

TM3P878

Det skal komme 5 båter til Drammen havn fra Zeebrugge innen utgangen av Sept. Om du går inn på rederen sin hjemmeside (UECC og EML) så ser du det. Spent!

banos

Bestilte selv en blå Model Y (men standard, ikke perfomance) nå i forrige uke, og den ble oppdatert i går kveld til:
Estimert levering: October 24 - November 23 
Så liten sjangs for september der tipper jeg :-\


Artig nok sier konfiguratoren hos Tesla fortsatt "sep. – okt. 2023", men det er vel kanskje for hvite standardbiler uten endringer (da jeg antar det er det som det går mest av).
2023 Tesla Model Y

TM3P878

Har fått levering mellom 23 og 30 Sept! Krysser fingrene.

Kiraar

#7
Kaster meg inn på denne tråden jeg også.

Hvit RWD Bestilt i midten av August, hadde først levering 28. Aug - 12. September, deretter 30. Aug-14. September.
Nå er datoen borte vekk og det står på nettsiden "bestemmes senere"
Fikk VIN dagen etter bestilling.

TM3P878

Vil tro Tesla gjør det de kan for at alle får bilene sine i Sept og før Q4 starter i Okt.

TM3P878


TM3P878

6 båter nå planlagt til Drammen i Sept fra ZEE

banos

Ble litt nysgjerrig så måtte sjekke selv, men det er disse ikke sant?

12-Sep-2023  AUTO ACHIEVE (UECC)
13-Sep-2023  AUTO ECO (UECC)
18-Sep-2023  AUTO ACHIEVE (UECC)
19-Sep-2023  VIKING CONSTANZA (EML)
25-Sep-2023  AUTO ECO (UECC)
30-Sep-2023  VIKING CONSTANZA (EML)

Dato er ankomst i Drammen hvis jeg har lest tabellene riktig. 


Og har ikke fått noe VIN ennå, men skal skrike ut hvis jeg ser noe.
2023 Tesla Model Y

Kiraar

Har hatt VIN i appen og synlig på nettsiden siden midten av August (bestilt i August) - får ikke den opp i kildekoden, men det betyr vel ikke noe siden jeg ser den i app?

TM3P878

Riktig! I tillegg til de båtene du nevner over, så kommer Malacca Highway (Kess) med Teslaer på Søndag (10 Sept)

mbristol

Venter i spenning selv...bestilte 19.08.2023 og bilen ble født 22.08.2023, stod utenfor fabrikken dagen etter.
VIN er på plass, og fått dato mellom 7. og 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA