Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Veiprising for elbiler i 2029, tanker?

Startet av Panduck, mandag 04. september 2023, klokken 08:48

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Per i dag virker det som at de fleste som tar toget mellom f.eks. Stavanger og Oslo gjør det fordi de må. Føler at det ikke skal enorme investeringer til for å endre dette. Sist jeg tok Sørlandsbanen tenkte jeg: "kødder du - er det Historiske reiser - antikvitet i levende live?"

Hva om en bare forbedrer de verste områdene? Og lager dobbeltspor på korte strekk, sånn at en slipper å vente på motkommende tog? Hva om en laget et ekstra spor på nordsiden av Kristiansand, sånn at enkelte ekspresstog mellom Stavanger og Oslo slipper å rulle inn i 40km/t inn til Kristiansand, snu setene, og så rulle tilbake samme veien på vei til Oslo. Går jo utrolig mye tid på dette. Kunne vært et jernbanespor som på den blå streken.
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 05. november 2023, klokken 09:35Veisystemet i hele Oslo regionen med omland er jeg sprengt til bristepunktet og en snøfille er nok til at det brister fullstendig. Nordlendingene ler av oss og sier vi ikke kan kjøre bil men årsaken er et sprengt veisystem. For en del år siden kjørte jeg fra Tromsø til Lyngseidet via Nordkjosbotn. Var tidlig pa'n men ikke tidligere enn normalt hjemme. Første bilen traff jeg når jeg kom til Nordkjosbotn eller halvveis. Hjemme ville jeg kjørt i kø som holdt fartsgrensen.


Husker jeg kjørte Porsanger til Nordkapp, noen og 20-mil, møtte 2 biler på 3 timers tur. Eller Finland til Kautokeino, 1 eneste bil. Kan ikke huske jeg så bil fra Kauto til Karasjok.

Utenfor her vi bor er det tendenser til kø både lørdag og søndager også, selv om det går 8 leddbusser i timen i helgen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Balaklava

Fra SV sitt program:

"Ha vegprising i staden for bompengar i framtida, slik at vi kan få et meir sosialt treffsikkert system. Det kan også vere rabattar for folk med låg inntekt, slik eit flertall med SV i Bergen bystyre har føreslått."

Se der ja, et sosialistisk parti som har skjønt det.

Så kan jo de av dere som står på Rødt standpunktet la være å stjele skattepenger uten å slutte å være sosialister ;-)

Og så må de av dere som har dette fra FRP skjønne at et sosialistisk forslag om å stjele skattepenger fra alle fortsatt er sosialistisk selv om det kommer som populisme for å hanke stemmer. Noe det åpenbart har klart.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA