Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er kabelen 3-fas eller ikke?

Startet av IDan, mandag 04. september 2023, klokken 07:22

« forrige - neste »

IDan

Hei,
Er det mulig å se på en kabel om den er/understøtter 3-fas eller ikke? Jeg får ikke min til å lade med 3-fas, men før jeg forsøker å finne problem i ladeboksen eller kontakter leverandør vil jeg først forstå om ladekabelen faktisk kan lade 3-fas. Noen måte jeg kan sjekke det på?

RJK

Sitat fra: IDan på mandag 04. september 2023, klokken 07:22Hei,
Er det mulig å se på en kabel om den er/understøtter 3-fas eller ikke? Jeg får ikke min til å lade med 3-fas, men før jeg forsøker å finne problem i ladeboksen eller kontakter leverandør vil jeg først forstå om ladekabelen faktisk kan lade 3-fas. Noen måte jeg kan sjekke det på?
Skal vel stå printa på selve kabelen, men kan være i en farge som ikke har stor kontrast til fargen på selve kabelen, så må sikkert "lete litt".
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Daniel_0007

Tykkelsen kan gi en hint og, 1 fas kabler er som regel tynnere enn 3 fas kabler.
Model 3 2019 LR Rwd

Svk

på 3 fas så er det blankt i alle hull. 1 fas har ingenting i de 2 nederste

geear

Går ut fra du har funnet ut av det, men er det ikke kontaktflater/pinner i de to nederste hullene, så er den garantert 1-fas. Står det 3 x 2.5 eller 3 x 4 eller lignende på selve ledningen så er den også garantert 1-fas, er den 3-fas står det 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA