Interiør

Startet av daktari, søndag 03. september 2023, klokken 23:39

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: elektro på fredag 24. november 2023, klokken 13:10
Sitat fra: daktari på mandag 04. september 2023, klokken 22:54
Sitat fra: Storg på mandag 04. september 2023, klokken 22:12
Sitat fra: daktari på mandag 04. september 2023, klokken 07:45
Sitat fra: Storg på mandag 04. september 2023, klokken 00:44
Sitat fra: daktari på søndag 03. september 2023, klokken 23:39Hvor lade mobilen?

Rett foran start/stopp knappen inn mot midtkonsollen.
Er ikke det et askebeger?

Se denne videoen. 5:25
https://youtu.be/nZ45X91U1WM?si=bElDz8Dv0-BYeR51
Takk for tips om video, den var nyttig.

Men ufattelig dårlig plassering av telefonlader. Himmel og hav hva driver de Audi-folkene med?

Det kjedelige svaret er at man ikke skal bruke mobilen mens man kjører. Plasseringen er derfor helt bevisst.

En annen ting som er litt slitsomt er bilbelte. Du kan naturligvis velge å ikke bruke det, da tar du i alle fall ikke livet av noen andre enn deg selv. Hvis du ser på mobilen mens du kjører derimot.. :P

(Ja, jeg ser også masse av og til på mobilen mens jeg kjører, men jeg liker at Audi gjør det litt vanskeligere og at det er en bevisst handling - og at skjermen ikke lyser opp og tar oppmerksomheten min hver gang det kommer en melding eller pushvarsel. Samt at den ikke under noen omstendighet kan fly rundt i kupeen ved frisk kjøring, unnamanøver eller kollisjon.)
Jeg ser en fordel i å kunne bruke mobilen i bilmodus, f.eks. med Google Maps oppe samtidig som jeg navigerer via bilens system, for å se når/hvordan de skiller.

Dette er selvsagt forsterket av at jeg stadig finner at bilens innebygde system tar feil. Spesielt i den siste delen, da den gjerne er i rett område, men bommer hvor i området stedet/plasseringen er.

Men også det å kunne ha mediestyring via telefonen mens hovedskjerm er på navigasjon, er en funksjon som hadde passet godt. Skulle derfor ønske at noen tok tak i dette og ga oss en ladeplate plassert slik at telefonen ligger horisontalt og med skjermen lett synlig for sjåføren.

Jeg ønsker selvsagt dette for å slippe å kludre med ledninger og 3.parts mobilholdere, selv om man finner de som støtter qi-lading.

Man er da fremdeles avhengig av å finne en god plassering av telefonholderen, og dessuten ha mulighet for å trekke kabelen fra denne så den er mest mulig skjult, ute av syne og vekke fra å forkludre bruk av andre knapper og brytere.

Så får man da heller leve med at den bruker opp en av USB-kontaktene, og ikke bruker bilens ladeplate, noe som selvsagt er suboptimalt. PÅ samme måte som biler med ladeplate, men som IKKE støtter Wireless Android Auto/Apple Car.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA