Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange Tesla-eiere planlegger å kjøpe facelift 2024 Tesla 3?

Startet av Moas, fredag 01. september 2023, klokken 13:28

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Moas på onsdag 22. november 2023, klokken 09:06Så det er altså mulig med å få både kampanje-rente, gratis lading og oppgradert software hvis man snakker med Tesla selv?

Høres ut som salget går dårlig ja. Fagforeningskrangel i Sverige hjelper nok heller ikke på omdømme.

Salget går dårlig for alle importørene i Norge nå, pga. renta. Det ville vært veldig merkelig om ikke også Tesla ble berørt av det samme.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

marud

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 22. november 2023, klokken 09:29
Sitat fra: Moas på onsdag 22. november 2023, klokken 09:06
Sitat fra: Mobileum på onsdag 22. november 2023, klokken 08:38Sist fredag.

Så det er altså mulig med å få både kampanje-rente, gratis lading og oppgradert software hvis man snakker med Tesla selv?

Høres ut som salget går dårlig ja. Fagforeningskrangel i Sverige hjelper nok heller ikke på omdømme.

Jeg fikk "tilfeldigvis" innvilget kampanjerente når jeg bestilte i starten av september.
Det var tydelig på model Y sidene at det var kampanjerente, men ingenting på model 3.
Men etter å ha valgt finansiering via tesla så fikk jeg 1.99 nom rente i 3 år hos DNB.
Jeg fikk også kampanjerente når jeg søkte finansiering faktisk. Dog ser det ut som at jeg ikke får bilen før en gang på nyåret så spent på om den holder seg eller blir fjernet for min del før levering..
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

Moas

Sitat fra: marud på onsdag 22. november 2023, klokken 10:05Jeg fikk også kampanjerente når jeg søkte finansiering faktisk.
Fantastisk. Tesla er virkelig selektive med kundene i disse dager. Kun noen får alt :+1:
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

CorsoDante

Sitat fra: Mobileum på onsdag 22. november 2023, klokken 00:38Jeg fikk prøve en Highland mens bilen min var på verksted. 2 år siden jeg prøvde en TM3 sist, og det gav meg ikke noen god følelse. Spesielt på støy og fjæring falt den helt igjennom. Men dette var noe helt annet. Støyer litt mindre enn min TMS, og den er helt innafor. Fjæringen er nå superkomfortabel. Nesten, men bare nesten, like bra som min luftfjæring. "Froskefjeset" er dempet betraktelig med ny front og lykter.

Fikk et bra tilbud. Skulle få med min gratis lading som jeg har nå, samt å få videreføre min EAP/FSD uten kostnad. Det koster 60.000.- idag. Bra rente. Kjenner Tesla på godt og vondt etter 5 år, så vet hva jeg går til. Som enkemann med bare voksne barn trenger jeg ikke mere plass. Litt fristet....
Sitat fra: Mobileum på onsdag 22. november 2023, klokken 07:37Stusset på det jeg også. Men var ikke i kjøpsmodus, så gadd ikke diskutere. Ber om et skriftlig tilbud i dag.

Muntlige tilbud er like bindende som skriftlige, men det vet du sikkert. Du får holde oss orientert.

Noen som kjenner til Performance/Plaid-nyheter?
TMYP HW4 / TM3P Atom

Mobileum

Fikk det ikke skriftlig. Tvert i mot. Nå var FSD-dealen borte. De klarte å påstå at den var utløpt i forrige måned. Noen som har fått med seg det? Rentene var litt lavere enn bransjestandard påsto de, og det var det som de kalte rentekampanje. Til tross for at de også har 1,99% på andre biler. Men lading skulle jeg få med, og den er for min del av mindre betydning i forhold til de 2 andre. Vi var faktisk 2 personer som var tilstede da de første tilbudene ble framlagt, men har dårlig erfaring med å fremsette klager hos Tesla. Enklere å droppe bilkjøpet.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

lightscribe

Har 2019 Base Performance og det finnes ingen andre biler jeg heller vil ha. Den er sykt morsom å kjøre, cirka 3x raskere enn fossil bilene på pendle-turen, like komfortabel som LR og helt anonym  :+1:

Highland LR frister ikke.

Blir sikkert fristet av Highland Performance men da vil jeg jo helst ha Base Perfornance med 19" hjul.

Er ikke interessert i disse:
- Egen sports frontfanger
- Egen bakfanger m/større diffuser
- Sorte 20" sports felger
- Karbon option på interiør
- Senket/hardere fjæring

Men Tesla kommer nok ikke til å selge Highland Base Performance :(

geear

Så hvis du snitter 60 km/t med fossilbil på pendleturen, så snitter du 180 km/t med Model 3? Troverdig. Eller snakker du om bruk av kollektivfelt som alle andre elbiler enn 2019 3 P også kan bruke?

Jeg bruker akkurat like lang tid på "pendleturen" min enten jeg kjører fossil eller en eller annen Tesla Performance...

olekvi

Sitat fra: lightscribe på fredag 01. desember 2023, klokken 11:25Blir sikkert fristet av Highland Performance men da vil jeg jo helst ha Base Perfornance med 19" hjul.
[..]

De kan du jo selge og kjøpe 18" eller 19" i stedet? :-)
'19 TM3P

CorsoDante

Sitat fra: lightscribe på fredag 01. desember 2023, klokken 11:25Har 2019 Base Performance og det finnes ingen andre biler jeg heller vil ha. Den er sykt morsom å kjøre, cirka 3x raskere enn fossil bilene på pendle-turen, like komfortabel som LR og helt anonym  :+1:

Blir sikkert fristet av Highland Performance men da vil jeg jo helst ha Base Perfornance med 19" hjul.

- Senket/hardere fjæring

Virker som om preferansene dine ligger veldig mye nærmere HL LR med acc.boost enn det som sannsynligvis blir Performance-utgaven. For ikke å snakke om Plaid.

Bare et drøyt halvsekund som skiller HL LR AB fra din egen base perf. (altså en LR med AB+).
TMYP HW4 / TM3P Atom

MyMuffin

Sitat fra: CorsoDante på fredag 01. desember 2023, klokken 17:24
Sitat fra: lightscribe på fredag 01. desember 2023, klokken 11:25Har 2019 Base Performance og det finnes ingen andre biler jeg heller vil ha. Den er sykt morsom å kjøre, cirka 3x raskere enn fossil bilene på pendle-turen, like komfortabel som LR og helt anonym  :+1:

- Senket/hardere fjæring

Virker som om preferansene dine ligger veldig mye nærmere HL LR med acc.boost enn det som sannsynligvis blir Performance-utgaven. For ikke å snakke om Plaid.

Bare et drøyt halvsekund som skiller HL LR AB fra din egen base perf. (altså en LR med AB+).

Nå er highland LR (foreløpig?) Uten mulighet for å kjøpe acc boost.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

lightscribe

Yes, pendling via kollektiv felt er 3x raskere. Lenge må det vare. Lov å ikke tro på det men morsomt å erte han på jobb som pendler i Porsche 911.

Yes, performance med 19 hjul frister men håper resten blir anonymt.

LR og Boost frister ikke da man ikke får track mode.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA