Hvor mange Tesla-eiere planlegger å kjøpe facelift 2024 Tesla 3?

Startet av Moas, fre 01. sep 2023, kl. 13:28

« forrige - neste »

jlan

Det registreres en god del faceliftbiler nå ser jeg. Antar det er de som er merket HL3 (half-life model 3 ?)
https://teslastats.no/
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Handyman

Sitat fra: jlan på tor 02. nov 2023, kl. 09:51Det registreres en god del faceliftbiler nå ser jeg. Antar det er de som er merket HL3 (half-life model 3 ?)
https://teslastats.no/
Kanskje HighLand? ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

CorsoDante

Ser lite med den nye versjonen som vekker byttebegjæret (kanskje med unntak av baklyktene, som neppe dugger noe særlig...), men hvis det kommer en Plaid-versjon må det selvsagt vurderes.  ::)
TMYP HW4 / TM3P Atom

model3pw

Ja jeg regner med de kommer med:

- Tesla Model 3 Ludicrous
- Fortsatt «kun» Dual motor, men 0-100 under 3 sek
- Egen sports frontfanger
- Egen bakfanger m/større diffuser
- Sorte 20" sports felger
- Karbon option på interiør (men tviler)
- Alcantara taktrekk (men tviler)
- All tekst/logo satin black og ikke krom
- Sports seter (vader style)
- Mer senket/hardere fjæring
- Rattutslag/ratio mer følsom som før

Om alt det over leveres bytter jeg ut min 2021 M3 Performance på flekken (som jeg er veeeeeldig fornøyd med)

Dette kommer til å være bilen de skal tjene gode penger på, så regner med pris et sted mellom 7-800k om man legger på alt man kan utstyre den med.

Sitat fra: CorsoDante på tor 02. nov 2023, kl. 12:36Ser lite med den nye versjonen som vekker byttebegjæret (kanskje med unntak av baklyktene, som neppe dugger noe særlig...), men hvis det kommer en Plaid-versjon må det selvsagt vurderes.  ::)

Nihon

Sitat fra: CorsoDante på tor 02. nov 2023, kl. 12:36Ser lite med den nye versjonen som vekker byttebegjæret (kanskje med unntak av baklyktene, som neppe dugger noe særlig...), men hvis det kommer en Plaid-versjon må det selvsagt vurderes.  ::)

For min del som har en 2020 M3 LR nå så blir dette en stor oppgradering.
Varmepumpe
Bedre lykter
Lengre rekkevidde
Mer stille
Elektrisk bakluke
Ventilerte seter
AMD Ryzen CPU (Har Intel Atom nå)
Varme i ratt
Varme til vinudviskere
Varme i ladekontakt

Og sikkert mer som jeg har glemt.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

RJK

Highland RWD testet på Ringen!

Misha bak rattet, eierne i baksetet (og "tilfeldigvis" de samme som står bak SexyButtons) og Kyle Conner fra "Out of Spec Review" i passasjersetet.

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på fre 03. nov 2023, kl. 03:45Highland RWD testet på Ringen!

Misha bak rattet, eierne i baksetet (og "tilfeldigvis" de samme som står bak SexyButtons) og Kyle Conner fra "Out of Spec Review" i passasjersetet.

Ha ha ha det var en artig video. Takk RJK :+1:

Mobileum

Jeg fikk prøve en Highland mens bilen min var på verksted. 2 år siden jeg prøvde en TM3 sist, og det gav meg ikke noen god følelse. Spesielt på støy og fjæring falt den helt igjennom. Men dette var noe helt annet. Støyer litt mindre enn min TMS, og den er helt innafor. Fjæringen er nå superkomfortabel. Nesten, men bare nesten, like bra som min luftfjæring. "Froskefjeset" er dempet betraktelig med ny front og lykter.

Fikk et bra tilbud. Skulle få med min gratis lading som jeg har nå, samt å få videreføre min EAP/FSD uten kostnad. Det koster 60.000.- idag. Bra rente. Kjenner Tesla på godt og vondt etter 5 år, så vet hva jeg går til. Som enkemann med bare voksne barn trenger jeg ikke mere plass. Litt fristet....
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Nihon

Sitat fra: Mobileum på ons 22. nov 2023, kl. 00:38Fikk et bra tilbud. Skulle få med min gratis lading som jeg har nå, samt å få videreføre min EAP/FSD uten kostnad. Det koster 60.000.- idag. Bra rente. Kjenner Tesla på godt og vondt etter 5 år, så vet hva jeg går til. Som enkemann med bare voksne barn trenger jeg ikke mere plass. Litt fristet....

Jeg spurte om å få overført FSD fra min M3 til ny M3 og ble fortalt at det ikke var mulig.

Når var det du fikk dette tilbudet?

Mobileum

Stusset på det jeg også. Men var ikke i kjøpsmodus, så gadd ikke diskutere. Ber om et skriftlig tilbud i dag.

THE

Da jeg spurte om mulighet for å få kampanjerente sammen med overføring av gratis lading ved bytte av TMX til TMY så fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig. Kunne ikke kjøpe rabattert bil (inventory med prisreduksjon) eller bruke kampanjerente hvis gratis lading skulle overføres til ny bil.

Svaret du har fått var vel det jeg tenkte kom til å skje. Tesla selger ikke så mange bilder de pønsker mot kvartalsslutt, så nå kan man få alle kampanjene samlet for å maksimere salget. Spørs om jeg skal ta en telefon til selgeren og høre om jeg kan beholde gratis lading om jeg kjøper en rabattert lagerbil med kampanjerente hvis jeg bestiller i dag. I utgangspunktet var det jo bare mulig å overføre gratis lading fra S og X ved kjøp av ny S, X eller Y, 3 var jo ikke engang med i kampanjen i utgangspunktet. Det betyr kanskje at 3 Highland ikke har fått så bra salg som de håpet heller.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Mobileum

Sitat fra: Nihon på ons 22. nov 2023, kl. 07:02
Sitat fra: Mobileum på ons 22. nov 2023, kl. 00:38Fikk et bra tilbud. Skulle få med min gratis lading som jeg har nå, samt å få videreføre min EAP/FSD uten kostnad. Det koster 60.000.- idag. Bra rente. Kjenner Tesla på godt og vondt etter 5 år, så vet hva jeg går til. Som enkemann med bare voksne barn trenger jeg ikke mere plass. Litt fristet....
Når var det du fikk dette tilbudet?
Sist fredag.

Moas

Sitat fra: Mobileum på ons 22. nov 2023, kl. 08:38Når var det du fikk dette tilbudet?
Sist fredag.
[/quote]

Så det er altså mulig med å få både kampanje-rente, gratis lading og oppgradert software hvis man snakker med Tesla selv?

Høres ut som salget går dårlig ja. Fagforeningskrangel i Sverige hjelper nok heller ikke på omdømme.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

MyMuffin

Sitat fra: Moas på ons 22. nov 2023, kl. 09:06
Sitat fra: Mobileum på ons 22. nov 2023, kl. 08:38Når var det du fikk dette tilbudet?
Sist fredag.

Så det er altså mulig med å få både kampanje-rente, gratis lading og oppgradert software hvis man snakker med Tesla selv?

Høres ut som salget går dårlig ja. Fagforeningskrangel i Sverige hjelper nok heller ikke på omdømme.
[/quote]

Jeg fikk "tilfeldigvis" innvilget kampanjerente når jeg bestilte i starten av september.
Det var tydelig på model Y sidene at det var kampanjerente, men ingenting på model 3.
Men etter å ha valgt finansiering via tesla så fikk jeg 1.99 nom rente i 3 år hos DNB.
2026 Model Y Juniper
2024 Model 3 LR Highland - Solgt i 2025
2022 Model Y (familietralla) - Nå konebil
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Nihon

Hadde jeg visst det så hadde jeg kjøpt den med finansiering istedenfor å betale ut alt på en gang.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA