Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe ES8 nå?

Startet av Lorang71, tirsdag 29. august 2023, klokken 20:07

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: syklisten på fredag 13. september 2024, klokken 09:55
Sitat fra: lmpe på fredag 13. september 2024, klokken 09:23Spørsmål relatert til forsikring: Hva er grunnen til at man velger Super/Pluss-forsikring på nye elbiler? Inntrykket mitt var at det er pga. den maskinskade-forsikringen, men dekkes ikke det av nybilgaranti?

Nå kjenner jeg bare til Gjensidige sin Pluss, men der dekker de f.eks. helt ny bil hvis bilen blir totalskadd inntil bilen er 3 år gammel (kun inntil bilen er 1 år gammel for vanlig kasko).
I tillegg er det noen flere fordeler, f.eks. ny nøkkel inntil kr.15.000 (mot 7.500 ved vanlig kasko), samt at du får dekket inntil 20.000 ved parkeringsskader uten bonustap med ukjent motpart.

Høres ut som en god forsikring i Gjensidige 

BubbaJoFet

Sitat fra: syklisten på fredag 13. september 2024, klokken 09:55
Sitat fra: lmpe på fredag 13. september 2024, klokken 09:23Spørsmål relatert til forsikring: Hva er grunnen til at man velger Super/Pluss-forsikring på nye elbiler? Inntrykket mitt var at det er pga. den maskinskade-forsikringen, men dekkes ikke det av nybilgaranti?

Nå kjenner jeg bare til Gjensidige sin Pluss, men der dekker de f.eks. helt ny bil hvis bilen blir totalskadd inntil bilen er 3 år gammel (kun inntil bilen er 1 år gammel for vanlig kasko).
I tillegg er det noen flere fordeler, f.eks. ny nøkkel inntil kr.15.000 (mot 7.500 ved vanlig kasko), samt at du får dekket inntil 20.000 ved parkeringsskader uten bonustap med ukjent motpart.

Samme med IF og grunnen til at jeg tok den. Den har i tillegg Super i navnet, samt at forskjellen i pris ikke var så stor mot vanlig kasko. Maskinskadeforsikring er ikke inkludert i min "super".

Har også super reiseforsikring, fordi det dekker egenandel ved leiebil.

Boikott My Ass

Fra IF. Nybilgaranti dekker det samme, så dette er selvfølgelig noe en tegner etter at nybilgarantien har utgått. Det sier seg selv..

Hvis motor, girkasse eller drivverk havarerer innen bilen har kjørt 200 000 km, reparerer vi skaden eller bytter delen. Forsikringen dekker også skader på batteripakke og elektroniske styringsenheter på elbil.

Forsikringen dekker ikke skader som følge av normal slitasje, manglende vedlikehold eller trimming.

Forsikringen kan kjøpes inntil bilen har kjørt 150 000 km.

Merk at det ikke står noe om bilens alder.
Bmw 530i G30

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA