GPS-lokasjon stuck etter superlading

Startet av litium, søndag 27. august 2023, klokken 08:32

« forrige - neste »

litium

For to dager siden ladet jeg på superladeren i Bamble og da jeg skulle starte autopilot var det ikke mulig - det viste seg at lokasjonen på skjermen sto fast på posisjonenen til laderen. Det var også flere ting som ikke fungerte; autoviskere (i den grad det noen gang har fungert) og kameraene var sorte. Prøvde et par soft-reboot og slo av bilen fra displayet og ventet noe minutter, men ingenting har fungert. Nå to dager etterpå er det fremdeles ikke løst.

Bilen har gått 99 500 km, så litt flaks med den... men noen som har tips?

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

geear

Ring veihjelp. Snarvei på skjermen. Hvis ikke de kan hjelpe så service request i appen.

litium

Takk for tips. Høres tidlig ut å bytte 12V-batteri etter 4 år, men leser at andre gjør det. Uansett, bilen er ikke død og jeg får både kjørt og ladet.

Får høre hva SC sier imorgen.

Mobileum

Jeg har fått 2 nye 12V-batterier på garanti på 5 år....

litium

Update - bilen kom online igjen i løpet av dagen. Får uansett høre med SC hva som skjer...

Mobileum

Tipps: Registrer det i appen før du har kjørt over 100K kilometer!

litium

Apache

Har vært borti at gps var låst fast på en adresse. Fikk hjelp av Tesla over tlf da. Måtte bare sette bilen til å navigere der bilen var nå i virkeligheten.
Da finner bilen ut hvor den egentlig er.
Dette var på TMS 75d hw 2,5

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA