Da har vi bestilt ny Leaf Visia på den siste dagen man kan bestille en Visia

Startet av Sjalabais, tirsdag 22. august 2023, klokken 12:46

« forrige - neste »

Sjalabais

I dag er siste sjanse til å sette en Visia til 199kkr i produksjon. Vi satt på gjerdet lenge, men når biler som Volvo EX30 omtales som "sjokkbillig" til 430kkr, er vår fremtidige bil #2 med hengerfeste, vinterhjul og litt til til 240kkr sikkert et godt nok kjøp. Håper jeg. Har aldri kjøpt helt ny bil og er litt skjelven her nå.
2012 Leaf Tekna

geear

Gratulerer!

Siden du allerede har Leaf kjenner du vel til problematikken litt, for den store forskjellen på Leaf og andre er at Leaf har dårlig rekkevidde, dårlig ladefart, og på grunn av den (iallfall i Europa) utdaterte Chademo-standarden er det svært begrenset hvor den kan hurtiglade (bare glemme tusenvis av Tesla-ladere for eksempel, og chademo vil bare forsvinne mer og mer, i stedet for at antallet økes). Personlig hadde jeg ikke kjøpt en bil med chademo i 2023...

Sjalabais

Ja, jeg ser jo den. Det er solgt vel 80000 Leaf i Norge og her i Bergensområdet kan du knapt se ti biler uten at det er en Leaf blant de. Ellers kjører vi lite langt med bil #2, men det kan jo endre seg. Vi får se. Er også litt spent på verdifallet. Det vi gir for en Visia nå, kan man få en fire år gammel Tekna for - med stort batteri. Litt gambling er det.
2012 Leaf Tekna

TB

Fordel med å kjøpe rimelige biler er at verdifallet i kroner ikke bli mer enn det du gir for bilen.
Så lenge bilen fungerer vil bruksverdien være høy, og det vil være mulig å selge den uten for stort verditap.

Så lenge en normalt sett lader hjemme vil ikke CHAdeMO lading være noe stor sak.
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA