Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Apple snarveier nå fra Tesla!

Startet av Mobileum, lørdag 19. august 2023, klokken 15:19

« forrige - neste »

Mobileum

Dette er bra!

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Mobileum

Eksempel:

Kim-

Klarer ikke helt å se bruksområde for dette?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Mobileum

Neivel, men kjenner du til funksjonene Snarveier og Automatisering i Apple? Jeg har brukt det i årevis, men da gjennom en 3djeparts integrering. Har testet Teslas versjon litt. Den mangler noen instrukser, men er mye raskere. Funker også bra på Apple Watch.

Mobileum

Et par eksempler:

Si: "Lås opp bilen" til Siri

Da skjer følgende:

Bilen låses opp
Ladeporten låses opp hvis den er tilkoblet
Klimaanlegget startes, og settes til ønsket temperatur
Ladenivået settes tilbake til ... %
Strømsstyrke settes til ... ampere

Alt i løpet av et par sekunder.

Apple Watch:

Løft armen for å starte Siri uten å røre en finger
Si: Åpne trunk

Mobileum

... og for dere som ikke liker å bruke en 3djeparts løsning på grunn av passord og brukernavn, så er dette ikke nødvendig i Teslas løsning. Disse dataene hentes fra Tesla-appen.

Stjerneglis

Hvordan setter man opp dette i Snarveier appen?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Dank

Sitat fra: Stjerneglis på mandag 21. august 2023, klokken 02:22Hvordan setter man opp dette i Snarveier appen?
Du må laste Tesla app versjon 4.24.0 eller nyere, så vil det dukke diverse tesla operasjoner i Snarveier Appen.

Deretter er det bare å sette snarvei på samme måte som for andre apper...
2023 Model S Plaid
2024 i4M50

turfsurf

Sitat fra: Dank på mandag 21. august 2023, klokken 22:23
Sitat fra: Stjerneglis på mandag 21. august 2023, klokken 02:22Hvordan setter man opp dette i Snarveier appen?
Du må laste Tesla app versjon 4.24.0 eller nyere, så vil det dukke diverse tesla operasjoner i Snarveier Appen.

Til obs så matte jeg skru tlf av og på før de dukket opp i shortcuts, selv om jeg hadde oppgradert Tesla appen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kengabonga

Har lenge hatt lyst på kabel med knapp for å låse opp ladekabel, men nå vet jeg ikke lenger om det trengs. Har hengt opp en nfc-tag ved døra. Når jeg scanner den så avsluttes lading og ladeport låses opp.

Lucifer-

Hvilken av snarveiene avslutter lading og åpner luka?

Kengabonga

"Stopp Lader Tesla" avslutter lading og "Åpne Tesla Ladeport" låser opp kabelen. Den siste der er ikke spesielt logisk, men det fungerer hos meg.

kodax

Sitat fra: Mobileum på lørdag 19. august 2023, klokken 23:46Et par eksempler:

Si: "Lås opp bilen" til Siri

Da skjer følgende:

Bilen låses opp
Ladeporten låses opp hvis den er tilkoblet
Klimaanlegget startes, og settes til ønsket temperatur
Ladenivået settes tilbake til ... %
Strømsstyrke settes til ... ampere

Alt i løpet av et par sekunder.

Apple Watch:

Løft armen for å starte Siri uten å røre en finger
Si: Åpne trunk
Forstår at det kan være nyttig, særlig for de uten FOB og ladekabelknapp.
Vi med eldre S/X er avhengig mobilnett for at mobil/klokke skal kunne brukes, og det er endel forsinkelse når man bruker mobil/klokke til slikt, så FOB-en i lomma er i hvert fall førstevalget mitt fortsatt.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Tja. FOB er utmerket, men har begrenset med funksjoner. "Snarveier" kan mye mere. Det ene utelukker ikke det andre, og alt er frivillig...

Mobileum

Sitat fra: Lucifer- på tirsdag 22. august 2023, klokken 09:43Hvilken av snarveiene avslutter lading og åpner luka?
Setter du opp slik, og si Stopp lading til Siri (eller trykk snarveien). Da avsluttes lading, og porten åpnes:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA