Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal bruktimportere en Leaf. Tips og råd mottas med takk!

Startet av petter.dahlgren@bring.com, mandag 19. november 2012, klokken 10:09

« forrige - neste »

petter.dahlgren@bring.com

Hei på dere!
Har nå tatt steget fra Trilling til Leaf... Vil nok om kort tid ha en avtale i boks og få
en brukt Leaf inn neste uke. Alle formaliteter med innførsel er jeg kjent med (har tatt inn noen C-Zeroer i år...), men hvordan skaffer jeg norsk manual? Hva er service intervaler? (bilen har gått ca 9"km) Er det vanskelig å stille den inn til norske forhold? (språk/ ladeapp etc.). Hvis jeg ikke får kjøpt med vinterdekk fra selger, hvor skaffer jeg billige her i Norge?
Evntuelt?
Kjøre C-Zero igjen. Toppers bil!

Rav4_EV

Finnes ikke "norsk" til Leaf, men det tar ett minutt å stille om dashbordet og infotainment skjermen til Engelsk.
Serviceintervaller står i serviceheftet som du bør få med bilen.
Norske manualer får du hos en Nissan forhandler dersom du vil bruke penger på det.
Har US manualer på fil om du ønsker.
Unngå Birger N. Haug på Økern om du trenger hjelp med din bruktimport.
De overpriser tjenestene, og forsøker å sette europa garantien din til side. Oppfører seg som drittunger.
Gravdahl Auto i Tønsberg har en helt annen kultur. Spiller ingen rolle om du har kjøpt bruktimport. Flere biler på veien gir mer å gjøre på verkstedet, tenker de! ;D

Det at noen velger å kjøpe biler i resten av EU fremfor her hjemme gjør at vi faktisk får markedet til å fungere.
Bedre konkurranse, og lavere priser er resultater i et fritt europeisk marked.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Truls

Hei,

jeg har også vurdert å importere en Leaf men er forvirret mht dette med varmepakke, særlig i forhold til batterivarme. Har alle europeiske biler varme i batteripakken? Har dette mye å si? Hvordan er det med varme i seter og speil osv på biler fra lenger sør i Europa?

Truls
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018
BMW i3 2016

tomrh

Sitat fra: Rav4_EV på mandag 19. november 2012, klokken 10:30
Unngå Birger N. Haug på Økern om du trenger hjelp med din bruktimport.
De overpriser tjenestene, og forsøker å sette europa garantien din til side. Oppfører seg som drittunger.
Litt på siden: Flere som er misfornøyd med dem.  :D
http://www.dagbladet.no/2013/02/01/tema/nissan/bil/innenriks/krangel/25531151/
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA