AUTOPASS - kan man velge leverandør?

Startet av tepe2, torsdag 17. august 2023, klokken 14:52

« forrige - neste »

Ingeniøren

I følge Skyttelpass så koster ny brikke 200 kr uansett om du er ny kunde eller bare trenger nye brikke. Mao du får ikke igjen 200 kr om du leverer den inn.

Slik jeg leser prislisten til Autosync så koster nye brikke for ny kunde ("Ikke festet") kr 0, mens trenger du nye brikke koster den 200 kr.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

TB

Ved bytte av bil er det aktuelt med nytt feste. Skyttelpass tar ikke betalt for feste.

Autosync tar 49 kr.

Nå er det ikke de store summene for kunden, men det blir store summer når det er er mange kunder kjøretøy.
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Polestar

Hva er konklusjonen her?

Autosync er pengekåte kapitalister som ønsker å erobre Europa.
Flyt er en medlemsklubb for Gjensidige.
Skyttel er bilhatende sosialister med kontroll på bompengesekken.

Daglig leder i Skyttel, Vidar Raa, har en årslønn på ca. 1,8 millioner kroner iht. regnskapet for 2024. Pluss på alle styremedlemmer og ledergruppe, så sitter du igjen med en herlig sosialistgjeng ingen andre europeiske land enn Norge klarer å samle sammen.

Likevel, selv byttet jeg til Skyttel forrige uke. 5 kr per måned hos Autosync er greit nok, men en dobling blir for dumt til å bli værende. Men at Skyttel er en gudommelig engel kommer jeg aldri til å godta. På en grunnleggende måte illusterer de hvorfor Sverige dominerer Norge på innovasjon.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

RJK

Det var da litt av en oppsummering. Jeg gir da katta i hva adm.dir får i årslønn, for de sitter nok mest sannsynlig alle der og mottar millionlønninger, bl.a. pga straffeskatten som heter bompenger. Og ja, jeg mente i alle selskaper.

Om jeg kunne vært med å senket lønningene dems for å få ned bompengeprisene, så hadde jeg slanka de ned til mer normale lønninger, men den makten har jeg dessverre ikke, og vil neppe få noen gang.

Jeg betaler helst så lite som mulig, og da utelukker det å bruke selskaper som prøver å snyte meg for mer penger enn jeg må godta pga politikerne. Men helst skulle bompenger kun vært tillatt på enkeltprosjekter som kun blir bygget om lokale brukere bestemmer seg for at dette vil de for å få fikset en vei, en bru eller en tunnel som eller ville blitt bortprioritert.

Alle andre veiprosjekter skulle vært dekket gjennom den beskatningen som gjøres på priate lønnsmottakere og bedrifter, og ikke gjennom ekstrabeskatning som bompengeavgifter.

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

TB

Med dagens ordning tilfaller 1,75% av bompengene til utsteder selskapet.

Autosync og Flyt mener det ikke er nok, tar 5 kr i leie for bombrikke pr måned. Autosync ønsker å ta 10 kr pr måned fra neste år.

Hva Skyttelpass bruker sine 1,75% til betyr ikke så mye for meg.

Med den tidligere ordningen med omlag 60 bompenge selskap var det mange med gode styrehonorar og lønninger. Totalt sett vil jeg anta kostnader til innkreving har blitt redusert?
Lørenskog

TB

Lørenskog

TB

Motor har en oppsummering idag. Skyttelpass øker antall kunder, som er naturlig, men antallet er likevel svært lavt i forhold til hvor mange kunder Autosync har.

https://www.motor.no/aktuelt/skyttelpass-far-kundestrom-etter-autosyncs-prisdobling/338321
Lørenskog

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA