AUTOPASS - kan man velge leverandør?

Startet av tepe2, torsdag 17. august 2023, klokken 14:52

« forrige - neste »

eikerkongen

Jeg ønsker å si opp avtale med Autosync for to biler. Hvis jeg har forstått det riktig må jeg altså ringe Autosync på "Telefonnummer +47 22 98 40 00. Hverdager fra 09-13" for å få sagt opp abonnementer?
Å tegne nye avtaler, eller flytte brikke til annen bil kan jeg gjøre selv som innlogget. Men ikke si opp avtaler.
De ønsker tydeligvis å gjøre det vanskelig å bytte selskap vekk fra Autosync...

RJK

Sitat fra: eikerkongen på lørdag 22. november 2025, klokken 12:58Jeg ønsker å si opp avtale med Autosync for to biler. Hvis jeg har forstått det riktig må jeg altså ringe Autosync på "Telefonnummer +47 22 98 40 00. Hverdager fra 09-13" for å få sagt opp abonnementer?
Å tegne nye avtaler, eller flytte brikke til annen bil kan jeg gjøre selv som innlogget. Men ikke si opp avtaler.
Flytt avtalene til Skyttelpass, og si dem opp der. Langt enklere!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

eikerkongen

Sitat fra: RJK på lørdag 22. november 2025, klokken 13:12
Sitat fra: eikerkongen på lørdag 22. november 2025, klokken 12:58Jeg ønsker å si opp avtale med Autosync for to biler. Hvis jeg har forstått det riktig må jeg altså ringe Autosync på "Telefonnummer +47 22 98 40 00. Hverdager fra 09-13" for å få sagt opp abonnementer?
Godt råd, men hvordan får jeg flyttet avtalene til Skyttelpass? Er det på "Flytt brikke"?

RJK

Sitat fra: eikerkongen på lørdag 22. november 2025, klokken 13:42
Sitat fra: RJK på lørdag 22. november 2025, klokken 13:12
Godt råd, men hvordan får jeg flyttet avtalene til Skyttelpass? Er det på "Flytt brikke"?
Gå inn på Skyttelpass.no og velg "Bli ny kunde" (valg på Privat og Bedrift, så velg det som passer). På siden du kommer inn til, så velger du "Opprett avtale".

I neste steg oppretter du bruker ved å legge inn mobilnummeret ditt og får tilsendt en kode, og fortsetter utfyllingen der.

I stegene som følger får du tilgang til å legge til bilene dine (kan ha flere på samme avtale). Skyttelpass vil etter registrering si opp avtalene du allerede har på disse bilene fra ditt gamle selskap.

Du kan senere (gi det ihvertfall noen dager, gjerne etter dato de avsluttes med gammelt selskap, tror det var en "grace period" der) velge å ha avtalene som sovende avtaler, eller via "minside" avslutte for de bilene du ikke lengre vil ha abonnement/brikke knyttet til.
Bosted Oslo

eikerkongen

Tusen takk for god hjelp, RJK! Setter stor pris på den!
Har opprettet ny avtale for en eldre Tiguan. Nå gjenstår bare en Kia Soul E som jeg uansett håper å få solgt pga bytte til ny elbil med 4x4.

RJK

Sitat fra: eikerkongen på lørdag 22. november 2025, klokken 14:07Tusen takk for god hjelp, RJK! Setter stor pris på den!
Har opprettet ny avtale for en eldre Tiguan. Nå gjenstår bare en Kia Soul E som jeg uansett håper å få solgt pga bytte til ny elbil med 4x4.
Bare hyggelig å kunne hjelpe!

Har så lite til overs for slike firmaer som går over stokk og stein for å utnytte kunder som må ha avtale, og knapt har valg.

Da er det bedre å hjelpe andre over til selskap som er langt snillere i sin oppførsel!
Bosted Oslo

daktari

Joda, men det er litt skjult på Autosync nett. Du må inn på avtalen og velge "endre/flytt" eller noe slikt, da dukker det opp et valg "avslutt" eller noe slikt. Husker ikke helt begrepene.

Det RJK skriver er nok oppskriften, bortsett fra at det stod noe om at man skulle avslutte tidligere avtale. Skyttelpass sender ny brikke uansett, så jeg oppfatter det ikke som en flytting.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

TB

Ved bytte mellom Autosync, Flyt og Skyttelpass sender alle ut ny brikke. Ikke noe gjennbruk av brikke. Avsluttes avtalen kasseres brikken. Dvs brikken har mindre verdi enn det koster å returnere den.

Likevel ønsker Autosync 10 kr leie i måneden..  8) 
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Ingeniøren

Noen som vet om SkyttelPASS bruker samme borrelås feste som Fremtind/Autosync på brikken ?

Har skiftet men ikke fått brikken enda.

Sendte en mail til Autosync og klaget på at jeg ikke fant noen steder å pause brikken, slik de sa man kunne, da jeg jeg ikke var int. i å betale mnd avgift om jeg ikke brukte brikken. Fikk aldri noe svar, men jeg fikk en undersøkelse på hvor fornøyd jeg var med svaret. Svarte mailen at jeg først må få svaret men da fikk jeg svar et denne mailen ikke kunne besvares. Fint system de har gitt...

Edit: de skal få svar på hvor god jeg mener kundeservice er....

Så får vi se når Skyttelpass sin kommer. Så at det var 200 kr knyttet til brikken - vil det si at den koster 200 kr eller kan jeg bruke av de 200 kronene for å dekke passeringer eller er det depositum. Var litt uklart..
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

RJK

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 24. november 2025, klokken 08:09Noen som vet om SkyttelPASS bruker samme borrelås feste som Fremtind/Autosync på brikken ?

Har skiftet men ikke fått brikken enda.

Sendte en mail til Autosync og klaget på at jeg ikke fant noen steder å pause brikken, slik de sa man kunne, da jeg jeg ikke var int. i å betale mnd avgift om jeg ikke brukte brikken. Fikk aldri noe svar, men jeg fikk en undersøkelse på hvor fornøyd jeg var med svaret. Svarte mailen at jeg først må få svaret men da fikk jeg svar et denne mailen ikke kunne besvares. Fint system de har gitt...

Edit: de skal få svar på hvor god jeg mener kundeservice er....

Så får vi se når Skyttelpass sin kommer. Så at det var 200 kr knyttet til brikken - vil det si at den koster 200 kr eller kan jeg bruke av de 200 kronene for å dekke passeringer eller er det depositum. Var litt uklart..
Skyttelpass bruker borrelås, men om det er nøyaktig samme type, aner jeg ikke. Jeg skrapte av det gamle JIC, men det er bare å prøve.

Prisen er et depositum, som du får tilbake når du sier opp eller flytter, ihvertfall så lenge de holder seg unna "brikkeleie".

Og det tror jeg de vil holde seg unna på en god stund, tipper de har fått masse nye kunder ved forrige krumspring fra konkurrenten(e), og de får sikkert en god del flere denne gangen, så all god grunn til å la være å innføre slik idioti!
Bosted Oslo

minibiti

The "foot" you glue to the windscreen is different between SkyttelPASS and Fjellinjen++.
But the RFID brick is different as well.
You get both in the mail.
If you need a new "foot", you can get one for free at BilXtra.
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Ingeniøren

Sitat fra: minibiti på mandag 24. november 2025, klokken 14:51The "foot" you glue to the windscreen is different between SkyttelPASS and Fjellinjen++.
But the RFID brick is different as well.
You get both in the mail.
If you need a new "foot", you can get one for free at BilXtra.

Thanks. Have one in the neighbourhood Bilextra Lier /Kollevold AS  :+1: 
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TB

Skyttelpass brikken koster 200 kr som en engangssum. Slik jeg har forstått refunderes ikke denne summen om brikken ikke lenger behøves. Batteriet varer i følge Skyttelpass ca 8 år.

Festet til Skyttelpass sin brikke går inn i selve brikken, det er ikke borrelås.

Kan være de har flere varianter?
I teorien kan brikken blir aktivert når den monteres på festet. Har ikke testet å ta den av festet.

Se her for informasjon:

https://skyttelpass.no/nyhetsmagasin/hvordan-feste-og-fjerne-bombrikken/
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Ingeniøren

Sitat fra: TB på mandag 24. november 2025, klokken 23:29Skyttelpass brikken koster 200 kr som en engangssum. Slik jeg har forstått refunderes ikke denne summen om brikken ikke lenger behøves. Batteriet varer i følge Skyttelpass ca 8 år.

Festet til Skyttelpass sin brikke går inn i selve brikken, det er ikke borrelås.

I teorien kan brikken blir aktivert når den monteres på festet. Har ikke testet å ta den av festet.

Se her for informasjon:

Det burde de kanskje opplyst når man bestiller og ikke gjemt det i en prisliste et helt annet sted. Tilsvarer nesten 2 år med Autosync. Betalte man noe for Fjelllinjen/Fremtind/Autosync brikker eller hva det het for lenge siden - husker ikke ?

Har sent en mail til Skyttelpass...for å oppklare...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RJK

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 25. november 2025, klokken 08:52
Sitat fra: TB på mandag 24. november 2025, klokken 23:29Skyttelpass brikken koster 200 kr som en engangssum. Slik jeg har forstått refunderes ikke denne summen om brikken ikke lenger behøves. Batteriet varer i følge Skyttelpass ca 8 år.

Se her for informasjon:

Det burde de kanskje opplyst når man bestiller og ikke gjemt det i en prisliste et helt annet sted. Tilsvarer nesten 2 år med Autosync. Betalte man noe for Fjelllinjen/Fremtind/Autosync brikker eller hva det het for lenge siden - husker ikke ?

Har sent en mail til Skyttelpass...for å oppklare...
Var vel 150/180 i depositum på brikke fra Autopass/Fjell-linjen da jeg skaffet meg brikke. Brikken ble hentet ut på bensisnstasjonen ved Alna, den ved E6 og McDonalds.

200,- er 20 måneder med leie, altså 1 år og 6 måneder. Problemet er jo at etter den tid, så er det rent overskuddsforetak for Autosync, selv om jeg tipper brikken faktisk ikke koster mer enn en 5'er eller 10'er i innkjøpskostnader når de kjøpes i store kvanta, så frakten er egentlig det dyreste om man må sende ut.

Leie blir altså veldig dyrt etter kort tid. I et 5-års perspektiv, så betaler man altså brikkekostnaden mangfoldig. Så heller et lite engangsutlegg, enn leie...
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA