Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Valg av familie el-bil til lavest mulig pris

Startet av Borger_, lørdag 12. august 2023, klokken 21:23

« forrige - neste »

P_M_R

Sitat fra: Borger_ på onsdag 25. september 2024, klokken 17:59
Sitat fra: Skogs på søndag 09. juni 2024, klokken 19:42Hadde ikke vært i tvil om hva jeg ville valgt.
Enyaq over ID4. Enyaq fremstår mer premium. Gode begge biler begge to da. Det skal sies.

Sitat fra: vinterdekk på søndag 09. juni 2024, klokken 21:31
Sitat fra: Skogs på søndag 09. juni 2024, klokken 19:42Hadde ikke vært i tvil om hva jeg ville valgt.
Enyaq over ID4. Enyaq fremstår mer premium. Gode begge biler begge to da. Det skal sies.

Eller man kan kjøpe Skoda Enyaq 85x 512.900kr.

Noen med erfaring med tekstil på dashbordet i Enyaq? Blir det et mareritt mtp å holde det rent, eller er det OK? Har kun sett det på Toyota tidligere, skjønner ikke hvorfor de legger tekstil der. Men men. Nå har jeg kommet over en brukt Enyaq men det tekstil dashbordet gjør meg veldig i tvil...
Enyaq premium? Kanskje kun prisen. Det verste opplevelse jeg hadde. Og man kan få Lexus nå i samme prisklasse. Eneste som er litt bedre er bagasjerommet. Ellers ikke noe match

Borger_

Noen med erfaring med tekstil på dashbordet i Enyaq? Blir det et mareritt mtp å holde det rent, eller er det OK? Har kun sett det på Toyota tidligere, skjønner ikke hvorfor de legger tekstil der. Men men. Nå har jeg kommet over en brukt Enyaq men det tekstil dashbordet gjør meg veldig i tvil...

Moggen

Sitat fra: Borger_ på onsdag 25. september 2024, klokken 19:07Noen med erfaring med tekstil på dashbordet i Enyaq? Blir det et mareritt mtp å holde det rent, eller er det OK? Har kun sett det på Toyota tidligere, skjønner ikke hvorfor de legger tekstil der. Men men. Nå har jeg kommet over en brukt Enyaq men det tekstil dashbordet gjør meg veldig i tvil...

Vad mener du er problemet? Moderne biler har dashboards formet slik at du ikke kan ha dingser eller mat liggendes oppe på (farlig vis airbag løser ut).
Tekstilen er smart da den ikke fanger fingeravtrøkk og støv, eller sprekker i sterk sol slik plastikpaneler gjør.
Men ja, vis du kaster opp over hele dashboardet, vil det trulig bli vanskeligere å tørke rent. Men dette er vel et veldig hypotetisk problem?

Borger_

Sitat fra: Moggen på onsdag 25. september 2024, klokken 20:07
Sitat fra: Borger_ på onsdag 25. september 2024, klokken 19:07Noen med erfaring med tekstil på dashbordet i Enyaq? Blir det et mareritt mtp å holde det rent, eller er det OK? Har kun sett det på Toyota tidligere, skjønner ikke hvorfor de legger tekstil der. Men men. Nå har jeg kommet over en brukt Enyaq men det tekstil dashbordet gjør meg veldig i tvil...

Vad mener du er problemet? Moderne biler har dashboards formet slik at du ikke kan ha dingser eller mat liggendes oppe på (farlig vis airbag løser ut).
Tekstilen er smart da den ikke fanger fingeravtrøkk og støv, eller sprekker i sterk sol slik plastikpaneler gjør.
Men ja, vis du kaster opp over hele dashboardet, vil det trulig bli vanskeligere å tørke rent. Men dette er vel et veldig hypotetisk problem?

Problemet (eller utfordringen) slik jeg tenker foreløpig hvertfall, er at man ikke bare kan tørke av dashbordet med en enkel fille slik som ved plastikk - man må vel ha støvsuger eller tekstil-rensemaskin (som jeg forøvrig har skal sies). Mulig ikke kjempeproblem, men første tanken min var at det blir en støvsamler, og  mer jobb når man skal gjøre rent..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA