Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal kjøpe 4-hjulstrekker familiebil til 4-500', hvilken bør jeg velge?

Startet av harruz, torsdag 17. oktober 2024, klokken 15:28

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på fredag 18. oktober 2024, klokken 20:40. EQB..... Men setene er harde.
Uenig ;D håper det er innafor å si det. Og at du ikke blir sur...  Det er kongeseter i EQB. Jeg antar du snakker om 24 modl som selges nå til 500' inkl krok

Svk

Sitat fra: harruz på fredag 18. oktober 2024, klokken 18:45Nå var det ikke forhold knytta til avgifter jeg ville vi skulle prate om i denne tråden

Til alle som lurer; min fremdtidige familiebil, og som skal erstatte min Ioniq 5, er en bil som skal brukes primært til og fra jobb (for fruen) "drosjebilkjøring" for mine 15 og 17 år gamle ungdommer som skal til og fra på kamper-treninger m.m. OG en og annen langtur .Kjører ca 20000 pr år. Med andre ord, ganske standard greier. Har en kompis som akkurat bytta sin 3 år gamle Ioniq 5 i en splitter ny, fordi han vår så fornøyd. Jeg er veldig lite fornøyd med min, masse småfeil og feilvarsler har gjort  at jeg ikke har så lyst på ny. Mange biler jeg kan sikle litt på, men til syvende og sist, er det kjørekomforten, problemfri bileie og økonomi som er de viktigste tingene for meg. JEg har hatt elbil i mer enn 10 år, og til mitt bilhold er ikke ladefart så viktig. Svært sjeldent jeg lader andre steder enn hjemme og på jobb.

Om du ikke trenger hengerfeste,så kan jo ariya nismo være noe

daktari

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 18. oktober 2024, klokken 21:06
Sitat fra: daktari på fredag 18. oktober 2024, klokken 20:40. EQB..... Men setene er harde.
Uenig ;D håper det er innafor å si det. Og at du ikke blir sur...  Det er kongeseter i EQB. Jeg antar du snakker om 24 modl som selges nå til 500' inkl krok
Mange liker Merce sine seter, men jeg synes de er litt harde. Formen er bra.
Det er komboen etron hadde - myk men fast som er best.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Svk

Har prøvekjørt EQB. Ikke noe å si på setene.men blir fort dyrt.lav nyttelast som 5 seter med hengerfeste

torerik

Sitat fra: harruz på fredag 18. oktober 2024, klokken 18:45Mange biler jeg kan sikle litt på, men til syvende og sist, er det kjørekomforten, problemfri bileie og økonomi som er de viktigste tingene for meg. JEg har hatt elbil i mer enn 10 år, og til mitt bilhold er ikke ladefart så viktig. Svært sjeldent jeg lader andre steder enn hjemme og på jobb.

Med dette som utgangspunkt lurer jeg på om ikke Toyota bZ4x er ganske perfekt for dine preferanser.

Jeg prøvekjørte også Ariya, men ble ikke imponert. Selv endte jeg på Enyaq, først og fremst grunnet plassen. I dag hadde jeg nok kjøpt iD7, men den ligger litt høyere i pris (hvis 500' er grensen).
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

Svk

Skal en ha bilen lenge så gir jo Toyota 10års garanti om man følger servicene

Electric cars in Norway

Svk

Batteri har uansett 10år/1 mill km Garanti.,

Litt rart at bare Toyota og lastebiler gir mer enn 200K km garanti på batteriet(har jeg glemt noen?)

vinterdekk

Sitat fra: Svk på lørdag 19. oktober 2024, klokken 08:36Litt rart at bare Toyota og lastebiler gir mer enn 200K km garanti på batteriet(har jeg glemt noen?)

KGM Torres EVX har en million kilometer.

(Men den har ikke firhjulsdrift.)
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Svk

Men kjøper en litt dyrere forsikring,sp får en vel 10år/250000 km på batteri/motor.

Kjedelig å låse seg til Toyota,bare for å få 10års garanti.
Toyota er jo kjedelige biler(har kjørt Toyota i over 7år selv)

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: Svk på lørdag 19. oktober 2024, klokken 10:46Men kjøper en litt dyrere forsikring,sp får en vel 10år/250000 km på batteri/motor.

Kjedelig å låse seg til Toyota,bare for å få 10års garanti.
Toyota er jo kjedelige biler(har kjørt Toyota i over 7år selv)

Er det ikke 200k de har som maks?
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA