Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan lagre dashcam klipp manuelt?

Startet av Torpedo Ted, torsdag 10. august 2023, klokken 12:16

« forrige - neste »

Torpedo Ted

I instillinger er det valg for å kun lagre manuelt. Men jeg ønsker jo naturligvis å ha den på auto, men vil jo samtidig ha mulighet for å lagre et klipp manuelt hvor det ikke er kollisjon. Går ikke dette?

geear

Trykk på bilen ("Innstillinger" på skjermen) og trykk på "Innspilling" på det første skjermbildet. En av de fire store knappene på hovedsiden.

Du kan også velge å skru på lagring av klipp ved tuting for eksempel.

Torpedo Ted

Sitat fra: geear på torsdag 10. august 2023, klokken 12:28Trykk på bilen ("Innstillinger" på skjermen) og trykk på "Innspilling" på det første skjermbildet. En av de fire store knappene på hovedsiden.

Du kan også velge å skru på lagring av klipp ved tuting for eksempel.

Ja, men problemet er at jeg vil ha den på auto slik at det automatisk lagres hvis jeg er i en kollisjon og naturlig nok ikke husker/klarer å lagre klipp selv.

Men jeg vil jo også ha mulighet for å lagre et klipp manuelt når det ikke er kollisjon... F.eks nestenulykke, eller hvis andre kolliderer som jeg er vitne til.

geear

Og akkurat det oppnår du med begge metodene jeg beskrev over.

Du kan ha den i auto og trykke manuelt på "Innspilling" hver gang du vil lagre et opptak.
Du kan ha den i auto og samtidig ha på lagring ved tuting OG har også da alltid muligheten til å trykke "Innspilling" hver gang du vil lagre et opptak.

kodax

Er det sånn at bilene med liggende skjermer ikke lenger har kamera-symbolet øverst som man kan trykke på for å lagre manuelt?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Rosstopher

Sitat fra: kodax på torsdag 10. august 2023, klokken 16:37Er det sånn at bilene med liggende skjermer ikke lenger har kamera-symbolet øverst som man kan trykke på for å lagre manuelt?

Jeg mener det var der, men at det ble fjernet i en oppdatering(?)
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Thalgar

Eller sett dashcamikonet som eit av hurtigikona nederst i midten. Då blir opptak lagra når du trykker på ikonet mens bilen er i drive eller r. Eventuelt kan du setta det som funksjon for langt trykk på venstre hjul på rattet.
Model Y LR Quicksilver, 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA