Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fully Charged (K)

Startet av oarnoe, tirsdag 08. august 2023, klokken 19:57

« forrige - neste »

oarnoe

Hva står K'en for når i3 selges som Fully Charged (K)? Og er det noe forskjell i utstyr mot de Fully Charged som ikke har (K). Ser etter en 2020 mod
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Autowinder

Ser ikke det ofte omtalt, kan være betegnelsen for topputstyrt modell siden utstyret har ulike navn i de ulike land. Du kan jo ringe på denne annonsen fra Bavaria og spørre: https://bavaria.no/bruktbil/BMW/i3/225632760/
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Orbit

"Fully charged"-pakken inkluderte normalt soltak. Men en periode ble den tatt ut av pakken (komponentmangel). Jeg ser bilen Autowinder lenker til mangler soltak, så det er mulig at K-varianten er biler med litt nedstrippet Fully Charged.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Autowinder

Det har gått meg hus forbi at det finnes FC uten soltak, men det kan være en helt legitim forklaring 🙂

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Orbit

Det ser ut som teorien min om hva K betyr ikke stemmer, for her er en K-modell med soltak:
https://jaegersentrum.no/bruktbiler/bmw-i3-s-120ah-fully-charged-k-alt-utstyr-499-2020-21-900-km-kr-299-000/

(K kan fremdeles være en FC-pakke uten soltak, hvor soltak er lagt til på toppen av FC på denne bilen)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Chimp

Sitat fra: Autowinder på lørdag 19. august 2023, klokken 19:59Det har gått meg hus forbi at det finnes FC uten soltak, men det kan være en helt legitim forklaring 🙂
Såvidt jeg vet er soltak og HK tillegg utover FC på 21 og 22-modeller

Autowinder

Sitat fra: Orbit på søndag 20. august 2023, klokken 09:19Det ser ut som teorien min om hva K betyr ikke stemmer, for her er en K-modell med soltak:
https://jaegersentrum.no/bruktbiler/bmw-i3-s-120ah-fully-charged-k-alt-utstyr-499-2020-21-900-km-kr-299-000/

(K kan fremdeles være en FC-pakke uten soltak, hvor soltak er lagt til på toppen av FC på denne bilen)

Nå vil vel alltid soltak være lagt til på toppen for å være «soltak»  ;D
Spøk tilside, det kan se ut som Chimp er inne på noe, bare overraskende siden Fully Charged ble solgt som «alt utstyr» pluss et par utstyr en ikke fikk kjøpt ekstra i tillegg.

Autowinder

Kan det være at K relaterer seg til produksjonsår?
Min «'22» modell har modellår K i VIN (før serienummeret) slik jeg forstår det og produsert i oktober '21 og registrert i slutten av 2021. BMW har jo tradisjonelt presentert neste års modell etter sommeren året før...

Chimp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA