Model 3 opsjoner finn vs tesla.com

Startet av Alexr80, tir 01. aug 2023, kl. 11:11

« forrige - neste »

Alexr80

Hei

Vurderer å gå over til EV.
Landet på model 3 da den dekker mine behov(muligens Y, men ikke helt der enda).

Vurderer ny vs brukt via finn.

En ting jeg ikke finner ut av er tilbehør/opsjoner listet opp på brukte biler på finn vs hva man får opp når man legger inn en bestilling på tesla sine hjemmesider.

Mange av annonsene på finn lister opp biler med masse utstyr som ikke er mulig å velge på når man bygger bilen på tesla sine hjemmesider.
Er dette utstyr som uansett følger med, bare at de lister det opp for å skape interesse / fremheve bilen?

Noen eksempler er:

Premium HIFI
LED
Varmepumpe

Så hvis man kjøper en facelift med ryzen AWD enten longrange eller performance så er eneste opsjonen så vidt jeg kan se FSD eller ikke. Stemmer dette?

Moas

Skal du parkeringssensorer? Da må du kjøpe brukt.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

geear

Sitat fra: Alexr80 på tir 01. aug 2023, kl. 11:11Hei

Vurderer å gå over til EV.
Landet på model 3 da den dekker mine behov(muligens Y, men ikke helt der enda).

Vurderer ny vs brukt via finn.

En ting jeg ikke finner ut av er tilbehør/opsjoner listet opp på brukte biler på finn vs hva man får opp når man legger inn en bestilling på tesla sine hjemmesider.

Mange av annonsene på finn lister opp biler med masse utstyr som ikke er mulig å velge på når man bygger bilen på tesla sine hjemmesider.
Er dette utstyr som uansett følger med, bare at de lister det opp for å skape interesse / fremheve bilen?

Noen eksempler er:

Premium HIFI
LED
Varmepumpe

Så hvis man kjøper en facelift med ryzen AWD enten longrange eller performance så er eneste opsjonen så vidt jeg kan se FSD eller ikke. Stemmer dette?
Nesten, du har også hengerfeste, EAP (utvidet autopilot der auto filskifte egentlig er eneste brukbare feature), felger (ikke P), interiørfarge og eksteriørfarge.

Varmepumpe har aldri vært tilvalg på Tesla, men de første Model 3-ene hadde det ikke. Alle Y i Norge har.

Alle 3/Y har LED. Siden 2022 har det vært nye hovedlys med matrix, men det utnyttes ikke til noe av betydning i dag.

Usikker på om utvidet anlegg var opsjon på 3 i starten, men de fleste har samme anlegg. Senterhøyttaler ble fjernet en gang i 2022, men Tesla kaller det en oppgradering. Jeg merka ikke noe forskjell i Y.

Alexr80

Ok. Hva er løsningen / erstatningen på manglende parkerinssensor?

førategangtesla

Sitat fra: Alexr80 på tir 01. aug 2023, kl. 12:14Ok. Hva er løsningen / erstatningen på manglende parkerinssensor?

Tesla vision.

Hvis du har behov for fungerende parkeringssensorer så bør du ikke kjøpe ny bil da alle tesla kommer med tesla vision i dag. Den bruker da kameraene for å generere en avstand og det er ikke noe du kan stole på per dags dato iallefall.

Vil si pluss minus 40 cm av og til er ca hvor bra det funker  :laugh:

Skulle gjerne hatt ultralydsensorer, men jeg trodde at tesla vision skulle fungere bedre enn dette jeg kjører rundt med i dag.

Så da er du iallefall advart  :laugh: trenger du parkeringshjelp du kan stole på så kjøper du ikke ny tesla, da ville jeg definitivt kjøpt brukt.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA