Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil/Mangler

Startet av hELgenen, tirsdag 01. august 2023, klokken 07:28

« forrige - neste »

MinID

Sitat fra: IvarAndreas på mandag 18. mars 2024, klokken 11:12
Sitat fra: IvarAndreas på søndag 17. mars 2024, klokken 20:05Dukket opp kondens i begge baklyktene i dag etter gårsdagens relativt heftige vær til fjells. Helt i ytterkant på begge sider. Noen som har opplevd tilsvarende? Kjører innom forhandler i morgen. De har løst alle tidligere problemer uten spørsmål så regner med at de fikser dette også.
Da er nye baklykter bestilt og blir byttet tidlig i april.

Og sikkert på garanti, selv fra Møller? :)
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

IvarAndreas

Selvfølgelig.. Dahles Auto
da men.

atrus

For et par uker siden, måtte bilen innom Møller for andre gang siden bilen var ny for å fikse defekte dørhåndtak. Keyless hadde sluttet å fungere. Nå må bilen innom etter påske for å bytte det ene bakre lykteglasset som følge av kondens og vanndråper. Riktignok en garantisak, men jeg synes det nå begynner å bli i overkant mye verkstedbesøk for en flunka ny bil. VW sto en gang for kvalitet, men ID 4 er kina-kvalitet. I tillegg alt det rotet med sw og ota som ble lovet. Er svært usikker på om min neste bil blir VW.

Skogs

Skuffet over ID4. At kvaliteten var så som så på bilen visste man når man kjøpte den, men at det skal være mye feil på nye biler er håpløst.

Inn/Ut av verksted.
Hovedenhet som må skiftes, feil på oppdatering av software (vært inne flere ganger for denne grunnen). Lenkearm og foringer som må skiftes hvert år.
Hatt VW mange år, men nå er det slutt...
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

Roy Aasen

Jeg kjøper glatt VW hvilken dag som helst.
Hadde selv 1.Max kjørt over 80000km på to år. Eneste feil var ett "klapperstag", ett dørhåndtak måtte byttes samt hjulstilling måtte justeres, i den forbindelse mye dekk. Alt fikset på garantien.
Kommer kanskje an på forhandleren hvor mye styr det blir.
Hadde også en Enyaq ett halvt år...byttet til Id.7. Regner med betydelig mindre styr med den👋

Øyvind.h

#80
Passerer 10.000km nå og har god erfaring så langt. Har hatt flere ID4 og det var litt sw bugs på de to første. Det er fraværende nå med siste sw.
Byttet dørhåndtak på førersiden nettopp, og på verkstedet noterte de dugg i baklampe og vil bytte den også (på garanti), men dugg i lykter virker å være veldig vanlig på nyere lamper. De må gjerne bytte for min del, og de tar det mens jeg venter en gang i april.
Litt synd at tradisjonelle dørhåndtak er på vei ut, for det er ikke en eneste produsent som får til kreative dørhåndtak. Det går alltid på bekostning av brukervennlighet og levetid. VWs mellomløsning med godt og enkelt gripehåndtak er blant de bedre, men skulle gjerne hatt helt ordinære håndtak.

Angående håndtak og fukt/vinter - låsing fungerer mindre stabilt når det er vått ute, men når jeg berører med en større flate opplever jeg at det stort sett alltid fungerer fremfor når jeg trykket med èn finger på det lille feltet. Virker som hele håndtaket registrerer berøring, så ved stor berøringsflate fungerer det nesten alltid.

Ut over det fornøyd med programvare, kvalitet og soliditet.
Blir antakelig ID7 4wd på oss ved neste bilbytte, for den fremstår som den perfekte norgesbilen på utstyr/komfort/pris.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

igniztion

Rett over påske skal bilen inn for 10. gang utenom vanlig service. Det er litt i overkant på 3 år, men man tar vel alltid en liten sjanse når man kjøper "1st edition" av noe som helst.

Denne gangen er det klapring i stag/lenkearm, Easy Open som ikke fungerer etter 3.2 oppgraderingen og blindsonevarsel som lever helt sitt eget liv. 
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Roy Aasen

Det er tydeligvis stor spredning på antal feil som oppstår.

Hvorfor er vel noe man aldri vil få svar på.
Vissen kvalitetssikring eller er det loven om tings iboende faenskap 🙂?

Electric cars in Norway

Sitat
SitatRett over påske skal bilen inn for 10. gang utenom vanlig service. Det er litt i overkant på 3 år, men man tar vel alltid en liten sjanse når man kjøper "1st edition" av noe som helst

Ja det var i overkant mye.

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 20. mars 2024, klokken 10:38Litt synd at tradisjonelle dørhåndtak er på vei ut, for det er ikke en eneste produsent som får til kreative dørhåndtak. Det går alltid på bekostning av brukervennlighet og levetid.
Liker egentlig løsningen på BMW i4, de er flush uten å være spesielt fancy.

Ellers er ikke tradisjonelle dørhåndtak en garanti for lite feil, i3 har vanlige dørhåndtak og de ramlet fra hverandre flere ganger for oss. Både TMX, 3 og Y har vært feilfrie og uproblematiske.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

SveinJ

En liten oppsummering på min Max med nå 150 000km
Skjev dekkslitasje, skal inn på kontroll #8 snart. Slitt ut 4 sett dekk. 21» felger på sommerdekk.

Lenkearmer, skiftet en gang, skal inn på kontroll om 2 mnd, har begynt å Rakel igjen.
Skiftet høyre og venstre baklys pga kondens.
Skiftet lyslista mellom baklysene til ny versjon pga buling når sola skinner på den.
Skiftet «logo lys» i speilene en gang, høyre må skiftes igjen.
Fikset knirking i panoramataket.
Skiftet hengsler på bakluke.
Skiftet styreenhet for touch kontroll, må skiftes igjen.
Skiftet venstre håndtak bak pga manglende lys.
Skiftet «haifinne», manglede GPS mottak.

Ingen SW problemer, har nå 3.2

Fornøyd med bilen, god å kjøre, savner bare en ting: forvarming av HV-batteriet før DC-lading.

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

igniztion

Sitat fra: SveinJ på torsdag 21. mars 2024, klokken 06:43En liten oppsummering på min Max med nå 150 000km
Skjev dekkslitasje, skal inn på kontroll #8 snart. Slitt ut 4 sett dekk. 21» felger på sommerdekk.

Lenkearmer, skiftet en gang, skal inn på kontroll om 2 mnd, har begynt å Rakel igjen.
Skiftet høyre og venstre baklys pga kondens.
Skiftet lyslista mellom baklysene til ny versjon pga buling når sola skinner på den.
Skiftet «logo lys» i speilene en gang, høyre må skiftes igjen.
Fikset knirking i panoramataket.
Skiftet hengsler på bakluke.
Skiftet styreenhet for touch kontroll, må skiftes igjen.
Skiftet venstre håndtak bak pga manglende lys.
Skiftet «haifinne», manglede GPS mottak.

Ingen SW problemer, har nå 3.2

Fornøyd med bilen, god å kjøre, savner bare en ting: forvarming av HV-batteriet før DC-lading.



Omtrent identisk med hva vi har vært gjennom med vår, bortsett fra at vi kun har skiftet dekk en gang på bakakselen pga skjev slitasje.

Har i tillegg slitt med blindsonevarsel siden den var ny. Varselet kan lyse i opptil 20 sekunder uten at vi har noe i blindsonen, av og til blinker det i lang tid og av og til lyser det svakt - som en glødelampe med dårlig kobling.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

TJV

SveinJ - du måtte bytte hengslene til bakluke? Sikker på det ikke var smøring/forsegling? Det er det en "kampanje" på som man ikke blir innkalt men de bare gjør visst bilen er innom merkeverksted. Er blitt utført på vår.

Er folk usikker på om det er noe sånne "småkampanjer" som mangler på bilene sine er det bare å ta kontakt med merkeverksted å høre om noe mangler på deres bil.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

sk0yern

Sitat fra: SveinJ på torsdag 21. mars 2024, klokken 06:43En liten oppsummering på min Max med nå 150 000km

Lenkearmer, skiftet en gang, skal inn på kontroll om 2 mnd, har begynt å Rakel igjen.
Skiftet høyre og venstre baklys pga kondens.
Skiftet lyslista mellom baklysene til ny versjon pga buling når sola skinner på den.
Skiftet «logo lys» i speilene en gang, høyre må skiftes igjen.
Samme problemer som det som er quotet.
Byttet begge lenkearmer i desember, byttet høyre foran i dag.
Kommet nye deler med "bedre kvalitet" nå i følge verkstedet. Så jeg spurte hvorfor de ikke bytte på begge sider samtidig. Men det var jo selvfølgelig ikke nødvendig. Blir vel en tur til for å bytte den venstre da antar jeg.

SveinJ

Glemte på lista over, lys i håndtak høyre bakdør og fører har slukket!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA