Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Saltoboks død...

Startet av glennbech, mandag 31. juli 2023, klokken 08:36

« forrige - neste »

glennbech

Hei!

Spør siden google returnerer veldig få svar for mitt problem. Jeg har en Salto ladeboks som er omtrent like gammel som min BMW I3, rundt fem/seks å gammel. Rett før ferien bare "døde" den, dvs. Ingen lys med feilmeldinger osv, bare svart... Prøvd å både ta sikringen på kursen, og slå den av - og på naturligvis.

Er det noen som har tips? Er det bare å bestille ny? Kan dem fikses? Firma som kan hjelpe meg med dette? Bor i Rælingen/Lillestrøm.

 

sjokomelk

Jeg ville tatt kontakt med elektrikeren som har montert den for deg i utgangspunktet. Hvis de enkle tingene som å skru sikringen av og på ikke hjelper, så er det ikke noe mer du kan (lovlig) gjøre selv.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

i3/RSiV

Hadde samme problem med vår Saltoboks for ca 3 år siden. Elektriker som monterte den bestilte nytt styringskort, og etter det har den fungert fint. Måtte da programeres opp igjen på nytt. De tok det på garanti den gangen, er din over 5 år så får du vel neppe det.

Marzo

Skal du få elektriker til å se på laderen, så ville jeg kjøpt inn en brukt på finn som du har liggende klar.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=312199595

Finner elektrikeren feil på laderen så bytter han til den nye laderen mens han er der. 
Reservedel koster sannsynligvis mer og da må han komme tilbake og kostnaden øker.

Er det ikke feil på din lader og elektriker fikser den, så selger du den nye laderen på finn igjen ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA