Blinklys stopper ikke etter 3 blink

Startet av Torpedo Ted, torsdag 27. juli 2023, klokken 20:29

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Når du trykker blinklyshendelen litt opp eller ned, skal den fungere slik som andre biler, og slik som beskrevet i manualen: 3 blink og så stopper den.

Vel, den stopper ikke alltid. Ofte bare fortsetter den å blinke, og jeg må stoppe den manuelt - likt som om jeg hadde trykket den helt opp eller ned.

Er det noe jeg gjør galt?

VoltWay

Se brukermanualen: https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/no_no/GUID-371B94E9-E74F-4BBB-9A55-5F4182894B99.html

SitatBlinklysene blinker tre ganger eller kontinuerlig, avhengig av hvor langt opp eller ned du beveger hendelen. Skyv blinklyshendelen lett opp eller ned for en sekvens med tre blink. For et kontinuerlig signal skyver du hendelen helt opp eller ned.
Girvelger med pil, linje, pil, linje øverst og nederst
Blinklyset slutter å fungere når det avbrytes av rattet, ved å flytte hendelen i motsatt retning eller ved å trykke hendelen lett i samme retning en gang til.

Hvis Kontroller > Lys > Automatisk blinklys er satt til Automatisk kansellering, avbrytes blinklysene automatisk når Model Y oppdager fullføring av manøvrer som fletting eller filskifte eller et veiskille i veibanen. Hvis Automatisk blinklys er angitt til Av, må du avbryte blinklyset manuelt ved å bruke blinklyshendelen.

Jeg reagerte også på dette og forstår ikke helt hva som menes her. Fungerer Automatisk kansellering ved kort eller lang bevegelse med hendelen? Vil den fungere som alle andre biler om du har den funksjonen av og dytter hendelen til første steg, altså tre blink?

Nimrad

Et kort skyv opp eller ned stopper bare etter 3 sekund hvis automatiske blinklys er slått av virker det som på meg. Jeg hadde det avslått og gjort meg vant til den måten før jeg skrudde på automatiske blinklys. Da virket det ikke til å være forskjell på kort eller langt skyv.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

VoltWay

Da blir den nok avslått for min del. Automatikken fungerte dårlig ved riktig blinking i rundkjøringer.

OlaM

Automatisk kansellering er relativt nytt, så ikke så rart at ikke alle har fått det med seg. Jeg synes det fungerer ganske bra når du skal ha endel rattutslag og når du skifter felt, men ut av rundkjøringer får den det ikke med seg. Blitt vant til å kansellere manuelt der. Av og til tror jeg den går glipp av feltskifte så trykker jeg for å kansellere, men så har jeg har aktivert det en gang til. Fint at det er valgfritt.
'21 3LR

Torpedo Ted

Jeg skrudde av "Automatisk kansellering" for det fungerte dårlig...

Må jeg skru den på for at den kun skal blinke 3 ganger?

geear

Nei. 3-blink fungerer fint uten auto blink. Auto blink er derimot elendig.

Hvis du er sikker på du ikke drar den for langt høres det ut som du har defekt spak...

Torpedo Ted

Automatisk kansellering stod visst på likevel. Etter at jeg skrudde det av fungerte det igjen.

Konklusjonen er vel at når den står på, så har både halv og full bevegelse på blinklyshendelen akkurat samme funksjon, gir jo ingen mening.

Kim-

Sitat fra: Torpedo Ted på søndag 30. juli 2023, klokken 16:50Automatisk kansellering stod visst på likevel. Etter at jeg skrudde det av fungerte det igjen.

Konklusjonen er vel at når den står på, så har både halv og full bevegelse på blinklyshendelen akkurat samme funksjon, gir jo ingen mening.
Ved halv bevegelse går den av når du bytter fil eller kjører av motorvei (avkjøringer)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA