Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla bekrefter endelig at Supercharger V4 har en effekt på 350 kW

Startet av Mobileum, onsdag 26. juli 2023, klokken 16:46

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Noen måte å følge med på v4 utrulling? Kanskje supercharger.info eller appen kommer til å oppdateres med et filter for dette?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Mobileum på onsdag 26. juli 2023, klokken 16:46https://electrek.co/2023/07/26/tesla-confirms-supercharger-v4-350-kw-output/

Den kabelen ser jo veldig god og lang ut. Til og med Audi e-tron kan jo lade greit her, uten å sette bilen på tvers, vil jeg tro. Skal visst vær 3 meter lang.
Tesla Model Y                         2021-

OlaM

Så endel biler med to sykler bakpå i sommer, de kunne bare rygge inntil som vanlig å la sykkelholderen henge utfor parkeringsplassen (stort sett over gress) i bakkant mens de plugget inn som vanlig. Tenkte kanskje at en sånn her løsning ville gjøre det vanskeligere for dem, men med den lange kabelen blir det nok ikke noe problem. At snuten stikker ut pleier ikke å gjøre noe.
'21 3LR

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Mobileum på torsdag 27. juli 2023, klokken 12:29Blir det én søyle pr. parkeringsplass?

Ja. Men har ikke lest om de kommer til å bygge på forskjellige måter/layout-er. Er jo meningen at større elbiler/lastebiler og skal kunne lade på V4....
Tesla Model Y                         2021-

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

sjokomelk

Det er jo egentlig ingen nyhet. Mest sannsynlig er det snakk om effektbehovet/merkingen som står på ladekabinettet. Og den er allerede i dag på SuC V3 på 350kW/kVA.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Mobileum

Det har vært spekulert i om V4 ville ha atskillig større potensiale, men det avkreftes nå. Da er det vel det som er "nyheten" 🙄......
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

geear

350 er per fire staller på v3, med maks 250 på én, mens sånn jeg forstår teksten til Tesla så kan hver enkelt stall gi 350 på v4, så hvorfor er ikke det noen nyhet? Good news det vel? Med 350 og litt jevnere ladekurve så begynner vi å snakke rimelig kort ladetid.

sjokomelk

Dokumentet det henvises til i artikkelen på Electrek sier bare "350kW og 22kW ladestasjoner" i sammenheng med hvor mye effekt de trenger fra nettet. Ingenting om hvor mye hver stolpe kan levere.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 27. juli 2023, klokken 22:23Dokumentet det henvises til i artikkelen på Electrek sier bare "350kW og 22kW ladestasjoner" i sammenheng med hvor mye effekt de trenger fra nettet. Ingenting om hvor mye hver stolpe kan levere.
Det står klart og tydelig rett ut at det er 16 stk 350 kW ladepunkter (og 20 stk 22 kW), både i Electrek-artikkelen og søknadsdokumentet.

Magnus Hansen


vesttrønder

Korleis vil desse oppføre seg med 800 V-bilar? Vil vi klare å få ut bra effekt med til dømes EV6?

Magnus Hansen

#14
Sånn ser første V4 stasjoner i Frankrike og Nederland ut. Frankrike med en plass for henger eller annen større greie. Ingen i Nederland. Blir interessant å se om det sier noe om generelt om hvordan V4 lokasjonene ser ur

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA