Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Navi gikk baluba. Tesla kunne ikke gjøre noe med det før etter 24 timer!

Startet av Mobileum, onsdag 26. juli 2023, klokken 14:30

« forrige - neste »

Mobileum

Kjørte hjemmefra til Horten (45 minutter). Navigasjonen var helt på villspor, og mente jeg trengte over 4 timer til Horten. Prøvde med flere andre destinasjoner med samme resultat. Under ventetiden i Horten, ringte jeg til Tesla Service, og under samtalen kjørte jeg ombord. Det fortalte jeg damen. Fikk da beskjed om at de ikke kunne gjøre noe på 24 timer fordi jeg var på en ferge. Prøvde å forklare at turen tar 30 min, men hun stod på sitt, og det som stod på skjermen hennes 😋. (Reset ble forsøkt både av meg og Tesla). Godt inne i Østfold fant jeg at det meste ikke virket. AP/EAP hadde "tømt" alle innstillinger + masse annet (radio, lagrete destinasjoner, profiler, etc. etc.). Etter 2 timer begynte ting å komme på plass igjen. Heldigvis tok det mindre enn 24 timer....
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

geear

MCU1 eller 2?

Det minner litt om hva jeg opplevde med Model X med MCU1. Hver gang vi startet bilen en hel sommerferie, trodde den vi var i Vågsbygd i Krsand, men klarte å oppdatere seg og fungerte fint underveis (når den bare fant seg selv fungerte navi/supercharging osv.). I etterkant viste det seg at den egentlig ikke husket noenting fra hele turen, og alt bare var kaos. Ikke engang total kilometerstand husket den. Alle innstillinger, posisjon, triptellere, odometer osv. gikk tilbake til det samme punktet på en vei i Vågsbygd noen dager/uker tidligere. Tesla gjorde en clean-up så begynte ting å fungere igjen, men noen uker senere gikk hele driten i svart og ble skiftet.

Mobileum

SitatTesla gjorde en clean-up så begynte ting å fungere igjen, men noen uker senere gikk hele driten i svart og ble skiftet.

Håper det skjer igjen før garantien går ut om 2 mndr. 😱

Handyman

Sitat fra: Mobileum på onsdag 26. juli 2023, klokken 16:57
SitatTesla gjorde en clean-up så begynte ting å fungere igjen, men noen uker senere gikk hele driten i svart og ble skiftet.
Håper det skjer igjen før garantien går ut om 2 mndr. 😱
Nå har du jo registrert problemet hos Tesla før garantien løper ut, så hvis samme feilen dukker opp senere skal den gå på garanti/reklamasjon.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Nå vet jeg ikke hva "damen" registrerte, men bestiller service nå for sikkerhets skyld. Takk for påminnelse. Lest at det var problemer med MCU1, men dette er MCU2.

Mobileum

Nå fikk jeg EU-2023.20-14615 Navdatabase. Lurer på om dette kan ha noe med feilen å gjøre. For eksempel at den har forsøkt å installere denne tidligere, men gitt opp på grunn av feil.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA