Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Q6 - tester

Startet av daktari, onsdag 26. juli 2023, klokken 11:40

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: daktari på lørdag 05. august 2023, klokken 10:49Men legg merke til formen på rammen til bakluka, den er mye rettere/brattere enn f.eks etron, iX eller EQE suv. Man laster jo til taket, og da bør ikke bakvinduet være så skrått - her scorer Q6.
Hm, laster veldig sjelden til taket. Bagasjeplass under hattehylla (inkludert frunk og annet) er det viktigste her. Ur e-tron imponerer egentlig her, når man har lobotomert frunken.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på lørdag 05. august 2023, klokken 17:14
Sitat fra: daktari på lørdag 05. august 2023, klokken 10:49Men legg merke til formen på rammen til bakluka, den er mye rettere/brattere enn f.eks etron, iX eller EQE suv. Man laster jo til taket, og da bør ikke bakvinduet være så skrått - her scorer Q6.
Hm, laster veldig sjelden til taket. Bagasjeplass under hattehylla (inkludert frunk og annet) er det viktigste her. Ur e-tron imponerer egentlig her, når man har lobotomert frunken.
Vi er 5. 5x slalomstøvler og hjelmer, skisko etc.
5 stk 100 l kofferter/bagger. (ID.4 tar disse best stående.)
1 stk sup, sykkelutsyr.
Mange use case for mye bagasje.

Hvis man aldri bruker hele bagasjeplassen vil en kombikupe (Y, Sportback, ID.5  Macan etc) være smartere mtp forbruk, støy og møkk.
 
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: daktari på lørdag 05. august 2023, klokken 17:39Hvis man aldri bruker hele bagasjeplassen vil en kombikupe (Y, Sportback, ID.5  Macan etc) være smartere mtp forbruk, støy og møkk.
Jepp, enig, jeg foretrekker de variantene.

Kjipt de fleste produsentene tar en premium for en bil som sannsynligvis er billigere å produsere. Det gjør og at de knapt er å oppdrive på bruktmarkedet. Var på utkikk etter sportback når vi kjøpte e-tron, men det var det bare å glemme.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på søndag 06. august 2023, klokken 09:54
Sitat fra: daktari på lørdag 05. august 2023, klokken 17:39Hvis man aldri bruker hele bagasjeplassen vil en kombikupe (Y, Sportback, ID.5  Macan etc) være smartere mtp forbruk, støy og møkk.
Jepp, enig, jeg foretrekker de variantene.

Kjipt de fleste produsentene tar en premium for en bil som sannsynligvis er billigere å produsere. Det gjør og at de knapt er å oppdrive på bruktmarkedet. Var på utkikk etter sportback når vi kjøpte e-tron, men det var det bare å glemme.
Jepp, sånn var det jo med stasjonsvogn vs sedan i gamle dager. Husker Mondeo kom i 3 karosseri-varianter.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

#34

Sitat fra: daktari på søndag 06. august 2023, klokken 14:23
Sitat fra: turfsurf på søndag 06. august 2023, klokken 09:54
Sitat fra: daktari på lørdag 05. august 2023, klokken 17:39Hvis man aldri bruker hele bagasjeplassen vil en kombikupe (Y, Sportback, ID.5  Macan etc) være smartere mtp forbruk, støy og møkk.
Jepp, enig, jeg foretrekker de variantene.

Kjipt de fleste produsentene tar en premium for en bil som sannsynligvis er billigere å produsere. Det gjør og at de knapt er å oppdrive på bruktmarkedet. Var på utkikk etter sportback når vi kjøpte e-tron, men det var det bare å glemme.
Jepp, sånn var det jo med stasjonsvogn vs sedan i gamle dager. Husker Mondeo kom i 3 karosseri-varianter.
Ja, men sedanutgaven var vanligvis billigere en stasjonsvogna. På disse "sportback" utgavene er det altså motsatt. Mondeoen jeg likte best var også "kombi" utgaven.

Beklager avsporing av topic.
 
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA