Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software oppdateringer

Startet av Krokstein, onsdag 19. juli 2023, klokken 23:01

« forrige - neste »

Krokstein

Oppdateringer av software er jo en gjenganger. Som oftest at folk venter på oppdateringer som aldri kommer. Det er ikke voldsomt med oppdateringer hos meg heller, men det kommer noen innimellom og det jeg irriterer meg mest over er egentlig at et er så vanskelig å finne hva som egentlig har blitt gjort. Er det noen nye funksjoner? Er det noe som jeg må gjøre i ettertid? ...eller er det bare "under panseret" ting som jeg ikke trenger å tenke på?

Aner ikke

Idag kom det f.eks en oppdatering. Null info om hva som skulle oppdateres - bare at bilen måtte parkeres og låses i 10 minutter. Etterpå sto det at bilen måtte gå på nett får å ferdigstille oppdateringen som jeg tolket hadde navnet "OUH7_08"

I ettertid er det heller ikke mulig å vite hva slags oppdateringer som allerede er installert.

Finnes det et "hemmelig" sted på nett, eller i bilen, hvor man kan bli noe klokere på dette?
ID.4 GTX

SveinJ

Tema oppdatering er en gjenganger i mange fora også i min bil med 3.0. Men må jeg vite alt? Absolutt ikke. Som også oppdatering på iPhone og iPad, må jeg vite hva som blir endret? Nei. Så lenge alt funker og jeg kommer fra A til B med bilen er jeg kjempefornøyd.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

geear

Det kommer da notifikasjon om endringer med en iPhone-oppdatering, og du kan gå inn i change log etterpå (innstillinger -> generelt -> om -> iOS-versjon).

Her er den siste på min:

Denne oppdateringen inneholder viktige sikkerhetsfeilrettinger og anbefales for alle brukere. Den retter også en feil som hindrer lading med Lightning-til-USB 3-adapter for kamera.

Du kan lese mer om sikkerhetsinnholdet i Apple-programvareoppdateringer på:
https://support.apple.com/kb/HT201222


Kunne såklart hatt mye mer detaljer, men forteller allikevel ganske mye, og det må gå an å forvente dette nivået som et minimum.

igniztion

OUH7_08 oppdaterer BMCE, som antagelivis står for battery module control et-eller-annet?

 S-OTA-UPDATE BMCE 1041 ABSPRUNG 3.2 PRODUKTION
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA