Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Felger Leaf1 på Leaf2?

Startet av Magne B, tirsdag 18. juli 2023, klokken 09:09

« forrige - neste »

Magne B

Er det noen som vet om felgene til gammel Leaf vil passe på Leaf type2? Har felger fra en 2013 liggende...

Jeg ser mål er så like at det bør gå. Men hva med dekktrykk måling, når fikk Leaf1 dette?

TJV

Felgene vil passe, det vet jeg. Hvertfall visst det er snakk om de 17' alufelger til Tekna. Når dekktrykksensor kom på Leaf vet jeg ikke.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

kaiat

Det ble krav om dekktrykksensor i november 2014. USA-Leaf hadde dekktrykksensorer før dette, jeg tror disse har hatt det helt fra starten.

Sjalabais

Så 2012 felger uten TPMS vil ikke fungere på en ny Leaf?
2012 Leaf Tekna

TB

#4
Dekktrykk måler sitter i ventilen. Usikker om felgene er spesielle, tror ikke det. Da bør det være mulig å ta av dekk, sette inn ny ventil med TMPS sensor, sette dekk på igjen og balansere hjul på nytt.

Har du felger uten dekk blir det ikke noe ekstra arbeid. Bare å montere riktig sensor før dekket settes på.

Husk også å programmere inn nye sensorer. Kan gjøres ved å sette samme id som på tidligere hjulsett, omtalt som kloning. Eller via ODB adapter og mobil. Eller av verksted.

Om TPMS lampen lyser vil PKK (Eu kontroll) bli underkjent. Dette må være på plass.

Husk, biler for USA marked bruker andre frekvenser til TPMS i Europa. Sensorene må være riktig type til bilen.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Sjalabais

2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA