Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglading er et ran!

Startet av Bondeknøl, mandag 17. juli 2023, klokken 21:53

« forrige - neste »

Øyvind.h

Lørdag og søndag er ikke bankvirkedag. Begrepet reservert benyttes også ved kortbelastning. Mottaker har holdt av pengene slik at de får betalt. Rett og slett slik betalingsinfrsstrukturen fungerer med meldingsflyt.
For så vidt også det samme ved betaling i nettbank intradag og på dager som ikke er virkedag. Vil stå reservert da også. Ikke noe rart banken har funnet på :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 17. juni 2024, klokken 23:20Lørdag og søndag er ikke bankvirkedag. Begrepet reservert benyttes også ved kortbelastning. Mottaker har holdt av pengene slik at de får betalt. Rett og slett slik betalingsinfrsstrukturen fungerer med meldingsflyt.
For så vidt også det samme ved betaling i nettbank intradag og på dager som ikke er virkedag. Vil stå reservert da også. Ikke noe rart banken har funnet på :)

Står sånn ennå i banken, og nå er det tirsdag kl 13:45.
Er jo flaks de andre jeg betaler til ikke reserverer 3 ganger beløpet i en halv uke. Da kunne det blitt kritisk de siste dagene mot lønn.
Tesla Model Y                         2021-

Gazer75

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 18. juni 2024, klokken 13:47Står sånn ennå i banken, og nå er det tirsdag kl 13:45.
Hør med banken din. Aldri hatt problem med at reservasjon varer så lenge.

Kan sjå om eg kan teste dette på min lokale Uno-X ein dag denne veka. Aldri hatt problem tidlegare.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Gazer75 på onsdag 19. juni 2024, klokken 07:09
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 18. juni 2024, klokken 13:47Står sånn ennå i banken, og nå er det tirsdag kl 13:45.
Hør med banken din. Aldri hatt problem med at reservasjon varer så lenge.

Kan sjå om eg kan teste dette på min lokale Uno-X ein dag denne veka. Aldri hatt problem tidlegare.
Du må vel teste på en fredag kveld eller annen dag i helga. De som foretas midt i uka, er som regel ok senest neste morgen, så å teste på en tirsdag har dessverre lite for seg!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Se der. 5 dager etterpå vises endelig det faktiske ladebeløpet i nettbanken. Ser "rentedato" er satt til i går.
Tesla Model Y                         2021-

Vidar_S

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 19. juni 2024, klokken 12:03Se der. 5 dager etterpå vises endelig det faktiske ladebeløpet i nettbanken. Ser "rentedato" er satt til i går.

Jeg hadde noenlunde samme opplevelse med DNB Mastercard og Ionity-lading med passport. Der var det noe varierende hvor høyt beløp som ble reservert, men en tur/retur mellom Bergen og Østlandet (fredag-søndag) førte til totalt reservert beløp på rundt 1200 kr mens jeg reelt ladet for 330,- fordelt på tre ladeøkter. Mener det tok 4 dager før alle reservasjoner var fjernet.

oiqbal

Fikk du laderabatt hos DNB (MC) når du betalte for lading med Ionity Passport? Husker det var en del tull for et par år siden da de ikke var registrert med riktig bransjekode.

Sitat fra: Vidar_S på onsdag 19. juni 2024, klokken 14:02
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 19. juni 2024, klokken 12:03Se der. 5 dager etterpå vises endelig det faktiske ladebeløpet i nettbanken. Ser "rentedato" er satt til i går.

Jeg hadde noenlunde samme opplevelse med DNB Mastercard og Ionity-lading med passport. Der var det noe varierende hvor høyt beløp som ble reservert, men en tur/retur mellom Bergen og Østlandet (fredag-søndag) førte til totalt reservert beløp på rundt 1200 kr mens jeg reelt ladet for 330,- fordelt på tre ladeøkter. Mener det tok 4 dager før alle reservasjoner var fjernet.
2022 ENYAQ iV80x Sportline

RJK

Bosted Oslo

Vidar_S

Sitat fra: oiqbal på lørdag 22. juni 2024, klokken 09:33Fikk du laderabatt hos DNB (MC) når du betalte for lading med Ionity Passport? Husker det var en del tull for et par år siden da de ikke var registrert med riktig bransjekode.

Jepp, fikk rabatt både på månedsleie og lading der nå, så alt er ok :)

Orbit

Sitat fra: Orbit på lørdag 01. juni 2024, klokken 09:08
Sitat fra: Vix på fredag 17. november 2023, klokken 15:09Litt overraskende så har Uno-X nå fjernet ladeprisene på hjemmesiden sin og disse kan nå kun sees på skiltet.

https://www.motor.no/aktuelt/uno-x-fjernet-ladepriser-pa-nett/259790

Lang historie kort, så installerte jeg nok en ladeapp (nr 96....) i dag, Monta Charge, av andre grunner enn Uno-X. Der dukket også Uno-X sine ladere opp med pris.

... men ikke bruk Monta til å lade hos Kople, det er bokstavelig talt et ran!

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

vinterdekk

Sitat fra: Orbit på mandag 24. juni 2024, klokken 13:23
Sitat fra: Orbit på lørdag 01. juni 2024, klokken 09:08
Sitat fra: Vix på fredag 17. november 2023, klokken 15:09Litt overraskende så har Uno-X nå fjernet ladeprisene på hjemmesiden sin og disse kan nå kun sees på skiltet.

https://www.motor.no/aktuelt/uno-x-fjernet-ladepriser-pa-nett/259790

Lang historie kort, så installerte jeg nok en ladeapp (nr 96....) i dag, Monta Charge, av andre grunner enn Uno-X. Der dukket også Uno-X sine ladere opp med pris.

... men ikke bruk Monta til å lade hos Kople, det er bokstavelig talt et ran!

Tror jeg må gi litt gehør til Elli og Northe for at de ikke har så mange pris-overraskelser. Hjelper ikke at Monta er rimelig hos Uno-X om man betaler blodpris på en ladeoperatør vedsidenav. Da må man sjonglere flere apper. Har sett noen feilpriser og noen dyre ladeoperatører i Ladeklubben, men det ser jo ut som at de har grei kontroll/avtaler i Norge.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Egil S

Jeg kjøpte Ionity avtale.
3kr/kWh, 90Kr første måneden og 136kr etterpå.
Siste 2 dagene har jeg ladet 70kWh hos Ionity.
Jeg beholder avtalen i 2-3 måneder tenker jeg så har jeg dekning i hele sommer.

Reagerte på at de reserverte 500kr når jeg begynte å lade, men det ser ut som prisen ble oppdatert rett etter ladingen på mitt Mastercard.
har 3 ladeøkter hvor "opprinnelig beløp" er 500kr, men det faktiske beløpet står også i master card appen og total summen som er brukt på kortet er ikke med 3x500kr i reserverte beløp.
Kan nok være en fordel å bruke kredittkort på slike tjenester for å unngå reservasjoner på debit kortet.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

RJK

Her er DNB sitt MC greit, da man uansett får rabatt de fleste steder man lader, så eneste man må passe på er å betale når regninga kommer, så har man tjent på det...
Bosted Oslo

Gazer75

Sitat fra: RJK på fredag 28. juni 2024, klokken 17:08så eneste man må passe på er å betale når regninga kommer
Avtalegiro?
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Gazer75 på fredag 28. juni 2024, klokken 18:36
Sitat fra: RJK på fredag 28. juni 2024, klokken 17:08så eneste man må passe på er å betale når regninga kommer
Avtalegiro?
Tenkte mest på at man betaler alt man har brukt kortet til når det kommer til forfall, fremfor å betale bare deler av beløpet.

Selv med avtalegiro kan man justere mellom å betale alt, eller mindre enn dette så lenge det er minst minimumsbeløpet man betaler! 8)
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA