RAN av BOS

Startet av Reinert, tor 13. jul 2023, kl. 12:14

« forrige - neste »

Reinert

Hadde min Eqc på Service i dag, bilen har gått 104 000km var fast pris på B Service som kostet 5490kr
Jeg leverte bilen på morgenen kl 7:30
Og fikk beskjed at bilen ble låst opp kl 9:35 (service startet >:( ) og ny beskjed på melding fra BOS kl 9:55 at bilen var klar til henting, altså 20 min på verksted. Det var byttet finstøv filter og støvfilte og fylt litt spylervæske
Deler hadde en liste pris hos BOS på 2,493kr som gir en pris på arbeidet på 20 minutter kr 2,997.- altså en timepris på kr 8,991.- jeg spurte hva de tar i time pris ved vanlig verksteds besøk
kr 2,100.- altså nesten 3 ganger når du har service
Siste servicen min hos BOS etter at
100 000 Km er passert
Dette var horribelt

Toalmar

Fast pris på service er vanlig i dag og en elbil trenger mindre ettersyn enn hva en fosilbil gjør.
Husk at med service hos Mercedes så får du også moliltetsløsningen Mobilo for ett år mener jeg.

https://www.mercedes-benz.no/vans/no/services/service-and-genuine-parts/private-clients/help1/mobilo

Mobilitetstjenestene i korte trekk:

- Reise tur/retur for tekniker: dekning av kjøreutgifter til havaristedet.
- Hjelp på stedet: Småreparasjoner utføres der og da.
- Tauing: til nærmeste Mercedes-Benz forhandler.
- Taxi, kjøreservice og kollektivtransport: som kortsiktig mobilitetsløsning for deg.
- Bringetjeneste for bil: til deg innenfor en avstand på 50 km.
- Erstatningsbil: så lenge reparasjonen varer (maks. 3 virkedager).
- Fly/tog: gratis reise videre for alle medreisende.
- Hotell: overnatting for deg og alle medreisende inntil 3 virkedager.
- Kjøretøyretur: til Mercedes-Benz forhandler på ditt hjemsted.
- Organisatorisk hjelp: for eksempel i rettsspørsmål eller ved språkproblemer i utlandet.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

daktari

Sitat fra: Toalmar på tor 13. jul 2023, kl. 16:22Fast pris på service er vanlig i dag og en elbil trenger mindre ettersyn enn hva en fosilbil gjør.
Husk at med service hos Mercedes så får du også moliltetsløsningen Mobilo for ett år mener jeg.

https://www.mercedes-benz.no/vans/no/services/service-and-genuine-parts/private-clients/help1/mobilo

- Taxi, kjøreservice og kollektivtransport: som kortsiktig mobilitetsløsning for deg.
- Organisatorisk hjelp: for eksempel i rettsspørsmål eller ved språkproblemer i utlandet.
De fleste har dette dekket av forsikringen + forbrukerkjøpsloven...
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Håvar

Sitat fra: Toalmar på tor 13. jul 2023, kl. 16:22Fast pris på service er vanlig i dag og en elbil trenger mindre ettersyn enn hva en fosilbil gjør.

Jeg har hatt et par driftstans med bil innenfor garantitid, både Møller mobilitetsgaranti og BOS sin variant. I begge tilfeller har lovverk/garanti og forsikring dekket alt. Så flere år med slike mobilitetsgarantier har vært null verdt for min del. Når bilen bikker endt garantitid kan det kanskje være verdt litt
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

geear

Mobilitetsgarantier har 0 verdi for min del. Mesteparten av året tilbringer de fleste nær hjemmet sitt, og for de 2-3 tusenlappene ekstra du betaler hos merkeforhandler kan du uansett ta en hotellovernatting eller to per år om noe skulle skje på farten, og hvem gidder i så fall å sitte stuck et sted tre dager på hotell for å vente på bilen? Mest sannsynlig har man allerede et sted man skal sove den natta, og vil nok prøve å finne løsninger for å komme seg dit, om man ikke allerede.

SilentDiver

Jeg skal ha min EQC på service nå. Har gått 60000 og BOS i Skien skal ha den nette sum av kr. 7.001,- for dette.
Usikker på hvilken type service for det har ikke blitt fulgt i forhold til hva appen har sagt at det skal være.
Supert dette da bilen skal levers tilbake på leasing til nyttår! Dette må jo være tidenes ran?

Vaduz

Elbiler trenger ikke service, men de som har tredjeparts distribusjon/salg som møller og BOS vil ikke selge biler uten service, så da blir luftfilter bytte på 20min til 7k et kompromiss for dem.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA