Den nye Volkswagen-appen

Startet av atrus, fre 07. jul 2023, kl. 21:51

« forrige - neste »

atrus

Det kommer støtt og stadig oppdateringer til We Connect, som nå heter Volkswagen. Planlegging av turer skal ha blitt bedre. I en viss grad har det vært forbedringer, men fremdeles er det elementære mangler som gjør at man nesten må klype seg i armen.

Har et aktivt We Charge-abonnement som er reigstrert i appen. Har satt på filter hvor jeg kun vil «se» ladepunkter som er er en del av We Charge. (Hvorfor jeg ikke velge å se både Ionity og de andre i We charge samtidig, er en sak for seg).

Planlegger en lengre tur som krever ladestoppp. Hva gjør appen? Jo den foreslår et ladestopp hos Cirkle K som 1) ikke er en del av We charge-nettverket, og som 2) er definitivt er den dyreste operatøren i Norge. At det skal være så vanskelig å koble variablene 'abonnement', 'we charge-netttverk' (inkl Ionity) og 'reiseplanlegging' i en og samme app er jo ubegripelig.

daktari

Jeg går for Tesla for hurtiglading. Alt annet er for dyrt nå. Nye WeCharge prisene er latterlige.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Krokstein

Sitat fra: atrus på fre 07. jul 2023, kl. 21:51Det kommer støtt og stadig oppdateringer til We Connect, som nå heter Volkswagen. Planlegging av turer skal ha blitt bedre. I en viss grad har det vært forbedringer, men fremdeles er det elementære mangler som gjør at man nesten må klype seg i armen.

Har et aktivt We Charge-abonnement som er reigstrert i appen. Har satt på filter hvor jeg kun vil «se» ladepunkter som er er en del av We Charge. (Hvorfor jeg ikke velge å se både Ionity og de andre i We charge samtidig, er en sak for seg).

Planlegger en lengre tur som krever ladestoppp. Hva gjør appen? Jo den foreslår et ladestopp hos Cirkle K som 1) ikke er en del av We charge-nettverket, og som 2) er definitivt er den dyreste operatøren i Norge. At det skal være så vanskelig å koble variablene 'abonnement', 'we charge-netttverk' (inkl Ionity) og 'reiseplanlegging' i en og samme app er jo ubegripelig.

Ikke helt bra nei!

Jeg tror du får ladeforslag som passer til WeCharge om du plotter inn reisen i bilen. Kan ihvertfall aldri huske at den har foreslått Circle K der. Isåfall er det jo merkelig at ikke samme logikk er gjenbrukt i appen.

Når det er sagt; For de som ikke har wecharge avtale allerede og vurderer å tegne en avtale med dagens priser så er det ikke sikkert at wecharge er det rimeligste der ute akkurat. Kanskje programmererne rett og slett har resignert og likegodt foreslår andre operatører ;)
ID.4 GTX

vinterdekk

Kanskje ladevalg i navigasjonen i bilen og filter i app er adskilte ting. Men jeg har ikke kjørt så mye ennå og kan derfor ikke så mye om hvordan navigeringen i bil fungerer ift. ladesteder.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

daktari

Sitat fra: vinterdekk på man 10. jul 2023, kl. 12:02Kanskje ladevalg i navigasjonen i bilen og filter i app er adskilte ting. Men jeg har ikke kjørt så mye ennå og kan derfor ikke så mye om hvordan navigeringen i bil fungerer ift. ladesteder.
Filter i appen betyr ingenting for den samme appen sin ruteplanlegging etter min lille eksperimentering.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

atrus

Sitat fra: daktari på fre 07. jul 2023, kl. 22:48Jeg går for Tesla for hurtiglading. Alt annet er for dyrt nå. Nye WeCharge prisene er latterlige.

Jeg inngikk avtale med We Charge i starten av nov. i fjor med 1 års binding. 1,60 pr kWh hos Ionity og 3,60 i resten av nettverket. Foreløpig har jeg en veldig god deal. Men kommer ikke til å fornye avtalen med de prisene de har nå. Om det ikke endrer seg innen avtalen går ut, blir det Tesla på meg også.

Krokstein

Prisene på dagens wecharge avtaler er jo hinsides. Kan ikke skjønne annet enn at det må være endel vw forhandlere som river seg i håret. I sin "kamp" for å selge mer biler og nærme seg Tesla sine volumer må jo dette være det de trenger aller minst.
ID.4 GTX

SveinJ

Sitat fra: Krokstein på man 10. jul 2023, kl. 20:07Prisene på dagens wecharge avtaler er jo hinsides. Kan ikke skjønne annet enn at det må være endel vw forhandlere som river seg i håret. I sin "kamp" for å selge mer biler og nærme seg Tesla sine volumer må jo dette være det de trenger aller minst.

Ser at f.eks Eviny er billigere direkte på deres ladere enn «rabatterte» priser hos WC, uansett abo der! Dessverre går mitt nåværende Plus abo ut om 1 mnd!
2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA