Frunken åpner opp uoppfordret

Startet av zarko, torsdag 29. juni 2023, klokken 01:05

« forrige - neste »

zarko

Her skjermopptak, også delt med Tesla i Service forespørselen:

Handyman

Sitat fra: zarko på mandag 10. juli 2023, klokken 20:36Her skjermopptak, også delt med Tesla i Service forespørselen:

hmmm. Skjer der samme om du flytter hurtigknappen for frunken eller fjerner den? Hva om du legger eksempelvis "blink med lysene" på der i stedet?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

zarko

Sitat fra: Handyman på mandag 10. juli 2023, klokken 22:52hmmm. Skjer der samme om du flytter hurtigknappen for frunken eller fjerner den? Hva om du legger eksempelvis "blink med lysene" på der i stedet?

Nå er frunk-knappen flyttet til første plass i rekken, så får vi se om et par dager.
Å fjerne den er uaktuelt siden den er min mest brukte.

luc

Sitat fra: zarko på mandag 10. juli 2023, klokken 23:23
Sitat fra: Handyman på mandag 10. juli 2023, klokken 22:52hmmm. Skjer der samme om du flytter hurtigknappen for frunken eller fjerner den? Hva om du legger eksempelvis "blink med lysene" på der i stedet?

Nå er frunk-knappen flyttet til første plass i rekken, så får vi se om et par dager.
Å fjerne den er uaktuelt siden den er min mest brukte.

Jeg ble, ved utlevering av min MY, anbefalt av service ansatt å fjerne frunk-ikonet fra snarvei linjen. Hans erfaring var at det var veldig lett for å komme borti knappen og da måtte fysisk gå og lukke. Det kan tenkes at han egentlig opplever det samme problemet som deg, men har tenkt på det som brukerfeil.
Jeg har fjernet ikonet, og har aldri opplevd noen problem.

OlaM

Jeg har frunken også på snarvei, på både Android (riktignok over et år siden, i tilfelle versjon har noe å si) og iPhone og har aldri opplevd at dette. Har kommet borti en gang eller to, men da var det åpenbart at det var min egen finger som forårsaket det.

Jeg lurer på om det vil funke å fjerne Tesla-widgeten. Kanskje det er en bug i widget-koden.
'21 3LR

geear

Sitat fra: zarko på mandag 10. juli 2023, klokken 20:36Her skjermopptak, også delt med Tesla i Service forespørselen:

Har du fysisk stått og sett at frunken poppes opp i det øyeblikket du aktiverer appen?

Det står tre timer siden widgeten har fått oppdaterte data, så om frunken allerede er åpen så vil det se ut som den åpnes når appen poller bilen og får første oppdatering på tre timer...

zarko

Sitat fra: geear på tirsdag 11. juli 2023, klokken 09:50Har du fysisk stått og sett at frunken poppes opp i det øyeblikket du aktiverer appen?

Ja.

Stig-Arne

Hvilken app versjon har du ?
Har selv aldri opplevd dette.

Spennende å høre om du opplever problemet etter ikonet er blitt flyttet.
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

zarko

Sitat fra: Stig-Arne på torsdag 13. juli 2023, klokken 16:29Hvilken app versjon har du ?
Har selv aldri opplevd dette.

Spennende å høre om du opplever problemet etter ikonet er blitt flyttet.

Appen er på version 4.22.7-1792.

zarko

Liten oppdatering. Ikke for frekvent men problemet vedvarer. Tesla folka noterte saken og sa at det skal løse seg i fremtiden.

Og så igjen... to ganger i løpet av 24t, siste gang skjedde med vanlig inngang til appen (app ikon). Dvs. det er ikke en widget relatert sak.

zarko

Igjen er jeg i boxershorts i senga mens frunken står åpen utendørs. Gidder ikke gå ut nå...
Kanskje det kan være et interessant media innlegg? 😂
Inngår sannsynlig programvarefeil i garanti?

syklisten

2020 Kia e-Soul
2016 Kia Soul EV - solgt

Kim-

Sitat fra: zarko på torsdag 10. august 2023, klokken 01:10Igjen er jeg i boxershorts i senga mens frunken står åpen utendørs. Gidder ikke gå ut nå...
Bruk en 3. parts app
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: Kim- på torsdag 10. august 2023, klokken 22:11
Sitat fra: zarko på torsdag 10. august 2023, klokken 01:10Igjen er jeg i boxershorts i senga mens frunken står åpen utendørs. Gidder ikke gå ut nå...
Bruk en 3. parts app
Til hva? Lukke frunken  liksom?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

Sitat fra: Handyman på torsdag 10. august 2023, klokken 23:09
Sitat fra: Kim- på torsdag 10. august 2023, klokken 22:11
Bruk en 3. parts app
Til hva? Lukke frunken  liksom?
Hva tror du? Du vet det ikke går å lukke via app..

Det finnes 3 parts apper som gjør akkurat det samme som Tesla appen som ikke åpner frunken av seg selv
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA