Nøkkelfri-trøbbel

Startet av eltex, ons 28. jun 2023, kl. 22:00

« forrige - neste »

eltex

Jeg og kona har samme mobil, Samsung S20 (android). Min og hennes er begge satt opp og begge virker som nøkkel. Min er primær. Men problemet er at det slutter å fungere på mobilen hennes etter en stund og hun må bruke nøkkelkort. Det skjer gang på gang og jeg må koble opp mobilen på nytt ved å slette nøkkelen hennes i bilen. Deretter funker mobilen hennes fint under test. Men etter noen timer funker det ikke igjen. Fatter ikke hvorfor. Min fungerer hele tiden. Noen som har noe tips?
Tesla ModelY LR 23

kaistian

Søk i Tesla SW og AP etter Samsung så ser du at du ikke er aleine.

Electric cars in Norway

Sitat fra: kaistian på ons 28. jun 2023, kl. 22:10Feil forum, søk i Tesla SW og AP etter Samsung så ser du at du ikke er aleine.
Jeg sier bare iPhone, du er min beste venn. Snakker meget godt med Tesla👍 ikke noe Samsung tull😂

Kim-

Enig. Hvis tlf skal byttes ut en gang så go iPhone. Virker hver gang
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

filtvet

Kjøp en fob, genialt synes jeg. Kan åpne alt uten å styre med apper og all verdens bugger og versjoner.

Stig-Arne

Sitat fra: eltex på ons 28. jun 2023, kl. 22:00Jeg og kona har samme mobil, Samsung S20 (android). Min og hennes er begge satt opp og begge virker som nøkkel. Min er primær. Men problemet er at det slutter å fungere på mobilen hennes etter en stund og hun må bruke nøkkelkort. Det skjer gang på gang og jeg må koble opp mobilen på nytt ved å slette nøkkelen hennes i bilen. Deretter funker mobilen hennes fint under test. Men etter noen timer funker det ikke igjen. Fatter ikke hvorfor. Min fungerer hele tiden. Noen som har noe tips?

Bør holde å bare restarte telefonen.
Skjer fra tid til annen på min S21, men en restart, så er alt tilbake.
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

Thalgar

Ting du kan prøva: Start Tesla-appen. Prøv flymodus på og av. Sjekk om Tesla-appen er aktiv i bakgrunnen.
Model Y LR Quicksilver, 2023

OhmPaPa

Hadde Samsung tidligere. Men byttet. Utfordringen med Samsung er at de har lagt til ekstra kode for ressurs-håndtering utover det som er standard i Android.

Og den ekstra koden er alt for streng og stenger ned apps som kjører i bakgrunnen. Fant ingen måte å omgå dette på så byttet til Apple. Da forsvant problemet.

Liker du Android for godt til å bytte til Apple så kjøp mobil av et annet fabrikat neste gang. Google Pixel er den jeg ville ha valgt.

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

eltex

Fjernet key på begge mobiler og reinstallerte apper. Etter det ser det ut til å ha funka. Var kanskje litt drastisk men det funka.
Tesla ModelY LR 23

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA