Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Xpeng G6

Startet av vinterdekk, fredag 23. juni 2023, klokken 22:50

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Tafsern på søndag 14. april 2024, klokken 13:03
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 13. april 2024, klokken 08:14Vet ikke om dette bare er fra konseptstadiet, men på "Oppdag G6" siden på Xpeng hjemmesiden så skriver de "smart interiør" og har bilde av at en kan kjøre passasjersiden helt frem, og legge ryggen helt flat, slik at en kan legge en kontrabass der. Ville vært veldig praktisk om en kan gjøre det. Særlig om en i tillegg kan legge ned baksetene (delt).

https://www.xpeng.com/no/g6

Det er ikke noe konsept, du kan ta av hodestøtten på begge forsetene å legge de plant ned med sitteputene i baksetet :)

Det er kult!
Går det og an å legge ned baksetet?
Tesla Model Y                         2021-

Tafsern

Siden dette forumet ser ut til å være steindødt til tider, så anbefaler jeg alle som vil diskutere G6 og melde seg inn i gruppa på Facebook :)

https://www.facebook.com/groups/3372757809707592/

Daniel_0007

#17
Prisen på g6 er ute, https://www.motor.no/bil/dette-er-prisen-pa-xpeng-g6/273054
Syns var litt skuffende høy med tanke på gode prisen på g9.
Og hva skjer med fargevalget? Trodde ikke var mulig å være dårligere enn tesla på det men ser ut som xpeng klarer det, 4 nyanser av svart og hvit samt en oransje.
Model 3 2019 LR Rwd

Håvar

Det fargekartet var helt forferdelig, men helt i tråd med hva nordmenn velger.
Håper det blir mange orange G6 som spriter opp trafikkbildet litt ;D
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

jornhd

Prøvekjørte G6 for et par dager siden. Kom rett fra prøvekjøring av ID7 stasjonsvogn, og ville prøve G6 kun pga mye skryt på YouTube. Var sikker på at dette var en alt for liten bil for oss.
Men der tok jeg skammelig feil! G6 var en helt annen verden! Skikkelig deilig å kjøre, og hundeburet hadde bedre plass enn i ID7! Baksetene var også mye bedre, og veldig behagelig med recliner funksjon.
Fikk skikkelig godfølelsen med denne bilen! Eneste jeg er litt usikker på er lysene, så må prøve og få lånt den over natt også.

Daniel_0007

Sitat fra: jornhd på lørdag 20. juli 2024, klokken 22:57Prøvekjørte G6 for et par dager siden. Kom rett fra prøvekjøring av ID7 stasjonsvogn, og ville prøve G6 kun pga mye skryt på YouTube. Var sikker på at dette var en alt for liten bil for oss.
Men der tok jeg skammelig feil! G6 var en helt annen verden! Skikkelig deilig å kjøre, og hundeburet hadde bedre plass enn i ID7! Baksetene var også mye bedre, og veldig behagelig med recliner funksjon.
Fikk skikkelig godfølelsen med denne bilen! Eneste jeg er litt usikker på er lysene, så må prøve og få lånt den over natt også.

Vær forberedt for høye service kostnader med mindre man kan ta ved tredjepart og beholde garantien.
År 1-3 er 3000 og år 2-4 etc er hele 7000 hos bilia.
Model 3 2019 LR Rwd

hELgenen

Også prøvekjørt denne bilen. Litt korte sitteputer - det er vel dessverre noe som går igjen hos mange ikke tyske biler.
Samme rom følelse innvending som Tesla model Y - og plassen i baksetet var helt enormt og bilens absolutt største styrke.

Synes bilen kjørte godt - rattet falt ikke helt i smak, men svingradiusen var mer enn godkjent.
Mykere oppsett enn Tesla og, litt usikker, men kanskje også mykere enn ID.4 - Uansett godkjente dempere.
Infotainment systemet var litt så som så - lastet full av masse tullete sosiale medier apper inkl tik-tok..Hva søren skal man med det på en bil?
Bilen lå godt på veien - tok ujevnheter på en god måte - litt småknirk hørte jeg faktisk, men det kan jo være tilfeldigheter - jeg vet ikke. 
Interiøret er av typen jeg tror kan eldes fort - dvs. man fikk en følelse av at her vil setene og midtkonsoll osv fort slites...Jeg kan ikke utdype det mer enn at jeg fikk den følelsen.
Service kostnader er høye. Hver 20.000 km må den inn og første service er 3000, neste 7000, så 3000 osv..
Dette kan sikkert endres i takt med at den norske kronen går mot Tyrkiske lire, men serviceintervallet og og kostnadene var kanskje bilens svakeste punkt.

Designet fallt heller ikke helt i min smak, men jeg tror det definitivt er mye bil for pengene her.....
Så lenge ikke Norge starter med boikott og toll slik at man kan få tak i deler fra kina så vil det være en flott familiebil i årene som kommer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA