Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aircondition slår seg på/ikke av

Startet av Andreas84, fredag 23. juni 2023, klokken 17:38

« forrige - neste »

Andreas84

Hvis jeg går i nærhet av bilen slår den seg på. I appen står det at den er av. Hvis jeg da skrur den på og av, slår den seg av en liten stund for så å slå seg på noen minutter senere. (Det er ikke snakk om rett etter en tur hvor batteriet kjøles ned)

Eneste som virker er om jeg går inn i bilen å skru av der.


En annen sak: når cruise kontroll skrus på går den opp til fartsgrense. Er det en mulighet å istedet få satt den til farten jeg kjører?

Kim-

Bilen suser og det høres som kupeviften går iblant. Bare å bli vant til det.

Du har valget under autopilot om du skal sette til fartsgrense eller nåværende fart

Edit: hvis du er helt sikker på det du sier lager du en service sak så tar Tesla en fjerndiagnose på bilen
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Radial

Vifta du hører er tørke funksjonen av AC anlegget, som er i drift for å forhindre muggdannelse.
Dette vil holde på så lenge det er nødvendig, og gjennom hele den varme årstiden.

Til vinteren opphører dette igjen🙂

Autopilot-innstillingene lar deg justere dette med farten, bare trykk der inn og les gjennom.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Otkristo


eltex

Hvis bilen er varm vil den begynne å kjøle seg ned om du er i nærheten av den. Hvis du ikke ønsker dette kan du åpne appen og gå til "Sikkerhet og sjåfører" og slå av "Passiv autentisering".  Jeg har dette "problemet" på hytta der bilen driver og styrer på med vifter når jeg er ute nær den.

Du må da slå på igjen passiv autentisering når du skal bruke bilen.
Tesla ModelY LR 23

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA