Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S 2015 tar ikke lading med 55 km rekkevidde

Startet av franvalseca, søndag 18. juni 2023, klokken 08:16

« forrige - neste »

franvalseca

Hei,

Igår kl 23 fikk varsling fra Appen at det var nødvendig å lade når den hadde ca. 69 kr rekkevidde og jeg hadde ikke mulighet til. Idag tidelig på morgen, når jeg skulle lade bilen sto Service nødvendig -bilen kan ikke kjøres og tar ikke lading. Regner at jeg kan ikke unngå servicen nå? Tips?

Ellemelle

Det høres ut som hovedbatteriet, så hvis den er mindre enn 8 år, ville jeg sendt den til Tesla. Hvis den er over 8 år og du for eksempel bor i nærheten av Oslo, ville jeg ha sjekket med Bosch Bilexperten først.

RJK

Ville prøvd å vedlikeholdslade 12V-batteriet. Tipper det har gått tomt før hovedbatteriet (kan fort skje i denne varmen), og uten tilstrekkelig med strøm på 12V kommer du deg ikke langt...

Og hovedbatteriet havnet vel så lavt at den ikke lader 12V-batteriet for å beskytte "seg selv".

Fungerer ikke det, så kan du kan du gå videre med tipsene over.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA